180 دانشجوی عراقی در واحد کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند/ به‌دنبال افزایش جذب دانشجویان خارجی برای ایجاد فضای رقابت  هستیم

مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از تحصیل 180 دانشجوی عراقی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

مهدی صادقی مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در واحد کرمانشاه گفت: در حال حاضر 180 دانشجوی خارجی از کشور عراق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که این تعداد در تمام رشته‌ها و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که مهم‌ترین دلیل این امر حضور در فضای آموزشی مناسب و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به‌عنوان یکی از هفت دانشگاه معتبر مورد تأیید وزارت علوم در کشور عراق است.

او با بیان این که شهریه دانشجویان خارجی معادل دانشجویان ایرانی است اضافه کرد: با توجه به هم‌جواری با کشور عراق از جذب دانشجویان غیرایرانی می‌توان به‌عنوان ظرفیتی مطلوب برای دانشگاه استفاده کرد. هدف از جذب دانشجویان غیرایرانی فقط درآمدزایی نیست؛ به دنبال افزایش جذب دانشجویان برای ایجاد فضای رقابت بین آنها هستیم چرا که هر کدام از این دانشجویان می‌توانند به‌عنوان سفیر فرهنگی عمل کنند.

مدیر حوزه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در ادامه در خصوص امکانات رفاهی این دسته از دانشجویان گفت: از نظر امکانات رفاهی هر امکاناتی را که برای دانشجویانی خودمان تهیه کنیم در اختیار این دانشجویان نیز قرار می‌دهیم. خوابگاهی را نیز برای استفاده دانشجویان عراقی تجهیز کردیم.

او اضافه کرد: سال گذشته، یک سری بازدیدها از کشور عراق صورت گرفت و با دانشگاه‌های هم‌تراز دانشگاه ما مذاکراتی برای برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی انجام شد.

مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تاکید کرد: گذراندن دوره زبان فارسی برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی الزامی است؛ یعنی دانشجویان خارجی برای تحصیل در واحد کرمانشاه ابتدا باید زبان فارسی را بیاموزند. این ترم نیز دوره زبان فارسی را در کنار واحدهای درسی دانشجویان تعریف کردیم تا زبان فارسی این دسته از دانشجویان ارتقا پیدا کند.

صادقی در خصوص برنامه این واحد دانشگاهی برای جذب استادان خارجی اظهار کرد: استادان ما توانمند هستند و در سطح استان نیز در حوزه‌های مختف استادان برتری حضور دارند؛ بنابراین از نظر اعضای هیئت علمی و تامین استاد برای دانشجویان خارجی با مشکلی مواجه نیستیم اما در فاز بعدی برای جذب استادان توانمند خارجی نیز برنامه‌هایی در دست اجرا داریم.

او درباره فروش محصولات دانش بنیان دانشگاه به کشورهای همسایه نیز گفت: در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با کشورهای خارجی منعقد شده ضرورت‌هایی از سوی کشورهای همجوار برای خرید محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه وجود دارد. زمینه‌های همکاری زیادی در این حوزه وجود دارد که ساز و کار انجام آن از طریق تفاهم نامه‌هاست. از آن جایی که باید چارچوب‌های قانونی آن انجام شود و قراردادها در این زمینه در هر دو کشور مورد بررسی قرار گیرد مقداری زمان‌بر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044876

وب گردی

وب گردی