نامه محرمانه وزیرکشوربه روحانی

سخنگوی دولت در مورد میزان خسارت اغتشاشات اخیر گفت: میزان خسارت توسط آقای رحمانی فضلی امروز طی نامه ای محرمانه به دولت ارسال شده است که باید بررسی شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، علی ربیعی سخنگوی دولت در رابطه با اظهارات مطهری مبنی بر اینکه دولت و مجلس مخالف طرح اصلاح سوخت بوده و به دستور رهبر انقلاب این اقدام انجام شده است گفت: آنچه رهبر انقلاب بر آن اصرار داشتند اصلاح ساختاری وضعیت اقتصادی کشور و جلوگیری از قاچاق بوده است تا کشور بتواند به سمت صادرات برود و بودجه کشور متکی بر ظرفیت های داخلی باشد.

وی افزود: رهبر انقلاب اصرار داشتند اما اصرار به اصلاح ساختاری وضعیت اقتصادی بوده است. مقام معظم رهبری صرفا مصوبه سران قوا را تایید کردند؛ یکبار محضر ایشان رفتند و رهبر انقلاب فرمودند باید هر سه اتفاق نظر داشته باشند، وقتی هر سه قوه امضا کردند، نهایتا مقام معظم رهبری امضای هر سه قوه را امضا و تایید کردند.

ربیعی در رابطه با آمارهای ضد و نقیض بازداشت شدگان و کشته شدگان اغتشاشات اخیر کشور و اینکه آیا آمار به دولت رسیده است؟ گفت: همین امروز با رحمانی فضلی گفتگو داشتم. باید جمع بندی شود و دلایل حضور افراد و تفکیک شهرستان ها و شهرها صورت گیرد. باید در رابطه با میزان جانباختگان و آسیب دیدگان نیز تفکیک صورت گیرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: لازم است از قوه قضاییه تشکر کنم. قوه قضاییه در حال تفکیک است و درخواست این بوده که آزادی ها با سرعت بیشتری صورت گیرد که درحال انجام است. ما در ماجراهای ضعیف تر اقدامات ضعیف تری داشتیم که اینجا از آقای رییسی تشکر می کنم.

وی افزود:دولت تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد. خسارات جبران خواهد شد و میزان خسارت توسط آقای رحمانی فضلی امروز طی نامه ای محرمانه به دولت ارسال شده است که باید بررسی شود.

ربیعی در رابطه با معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی ها خاطرنشان کرد: به طور اساسی ما هنوز بحث مالیات را در دولت تصویب نکردیم. دوستان سازمان برنامه و بودجه در قانون این موضوع را آورده بودند که در معافیت های مالیاتی اصحاب فرهنگ را حذف نکنند. این باید قانون شود و در مجلس بررسی شود. تقلیل دادن این موضوع به چند سلبریتی اصلا درست نیست. خیلی سلبریتی ها محترم هستند و خیلی ها هم مورد قبول مردم نیستند. درست نیست که این موضوع به چند سلبریتی تقلیل داده شود.

مطرح شدن این موضوع توسط آقای نوبخت حمایت کلی از اصحاب فرهنگ و هنر بوده است که خیلی هم پول ساز نیستند امادر نهایت تصمیم نهایی با مجلس است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: آذر ماه، ماه قانون اساسی و حقوق شهروندی است. سال گذشته ما چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را برگزار کردیم و امسال با چهلمین سالگرد متفاوت مواجه هستیم. در چهلمین سالگرد تاسیس حاکمیت قانون باید سعی کنیم با الهام از الگوی درخشان همه با هم که منجر به تحقق قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی شد یک بار دیگر همه باهم شویم و همه گرایش‌ها و سلایق ملت را در همه مراحل انتخاباتی لحاظ کنیم.

وی افزود: باید پلی از حقوق شهروندی برفراز شکاف هایی که تحلیلگران و ایادی رسانه‌ای تحریم‌های ظالمانه سعی در حفاری آن دارند بزنیم. قانون اساسی در حقیقت جان‌پناه هویت ملی ما است. هویت ملی ما عالی ترین مرحله تکامل است و آن گاه شکل پایداری به خود می گیرد و از گزند باد و باران روزگار نوین مصون می ماند که به زیور قانون اساسی آراسته شود.

ربیعی با بیان اینکه در قانون اساسی ما جمهوریت اصلی اساسی بوده است که امام خمینی منها کردن آن را برابر با منها کردن اسلامیت دانست، خاطرنشان کرد: امام خمینی در رابطه با هر دو رکن جمهوریت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران گفت نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم. امروز نباید قانون اساسی و اصل جمهوریت و فصول ناظر بر حقوق شهروندی و این میثاق بزرگ را تضعیف کنیم و همه باید در تقویت آنها بکوشیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه قانون اساسی نقش بی بدیلی در ثبات و استقلال کشور، احقاق حقوق همه اقشار جامعه دارد گفت: قانون اساسی کشور ما از ظرفیت های بی نظیری برای حل مشکلات برخوردار است.

وی در ادامه در رابطه با مصوبات امروز جلسه هیئت وزیران بیان کرد: در بودجه ۳۰ میلیارد دلار برای تامین مالی خارجی برای حوزه دولتی و خصوصی در نظر گرفته شد. ۱۰و نیم میلیارد دلار نیز برای تامین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز مشخص شد. ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با هماهنگی وزارت نفت قرار شد وسایل گرمایشی بی خطر برای ۱۰۰ هزار کلاس تامین شود. ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز برای گازرسانی به روستاها و طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافت. معافیت مالیاتی کارمندان نیز از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به سه میلیون تومان رسید. درباره اخذ مالیات نیز مذاکراتی انجام شد که در این مذاکرات توافق وزیر اقتصاد نیز به دست آمد .

ربیعی با بیان اینکه تمرکز ما بر دریافت مالیات از کسانی است که فرار مالیاتی دارند عنوان کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در بودجه پایدار شد و پول به میزان مناسب برای آن در نظر گرفته شد. همچنین امکان تامین مالی برای کارگاه های دانشگاهی به میزان یک میلیارد دلار در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت در رابطه با سوالاتی مبنی بر اینکه چرا قیمت بنزین به صورت پله‌ای افزایش نیافت، تصریح کرد: یک سال مجلس این طرح را داد. یک سال وقایع ۹۶ رخ داد و مجالس قبلی هم افزایش پله‌ای قیمت بنزین را لغو کرده بودند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با موضع ایران نسبت به استعفای نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: من معتقدم عراق و لبنان در کوتاه مدت به ثبات می‌رسند. بخشی از تحولات منطقه مربوط به تحولات جمعیتی و تحولات جهانی است که مداخلات بیگانگان نیز در آن مشاهده می‌شود. خوشحالیم دولت عراق از مرجعیت تبعیت کرد و فکر می‌کنم مسیر برای گفت‌وگوی عراق ایجاد شده است.

ربیعی در رابطه با حمله به کنسولگری ایران در نجف نیز اظهار داشت: کسانی که به کنسولگری کشور ما حمله کردند تعدادی افراد سازمان یافته بودند و این اقدام مردمی نبود. ما با همکاری دولت عراق این مسئله را دنبال می‌کنیم اما معتقدیم باید اجازه دهیم به طور طبیعی تحولات اجتماعی به ثبات برسد و البته باید مراقب دولت‌های خارجی هم باشیم.

وی در پایان در مورد صدور مجوزهای دولت برای برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه های کشور نیز گفت: ۳۱۱ مجوز در ۲۸ استان برای برگزاری مراسم روز دانشجو صادر شده است.

کد خبر: 1044915

وب گردی

وب گردی