مهم ترین نکات در بهداشت سفر و آنفولانزا

با توجه به اینکه اتاق های هتل به طور مداوم توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، در نتیجه لازم است بعد از تحویل گرفتن اتاق، حتما نکات بهداشتی را در آن رعایت کنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری ایسکانیوز ، با ورود به روزهای سرد سال، برخی از بیماری ها مانند آنفولانزا شیوع پیدا میکند که و ممکن است خطرناک باشد. علیرغم این نوع محدودیت ها، افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف نیاز به سفر دارند و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. به همین خاطر لازم است نکات مهمی را برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در طول سفر مد نظر داشته باشیم. سامانه رزرو هتل اقامت 24 در ادامه مهم ترین راهکارها برای بهداشت سفر و آنفولانزا را ارائه می دهد.

پیشگیری از آنفولانزا قبل از سفر

بدون توجه به اینکه فصل بروز بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی می باشد یا خیر، در تمام طول سال لازم است سیستم ایمنی بدن را تا حد مطلوبی تقویت کرد. این مساله مخصوصا قبل از سفر اهمیت زیادی دارد، چون هیچکس از اینکه بعد از خرید بلیط سفر و رزرو هتل به بیماری مبتلا شود، احساس خوبی نخواهد داشت. برای تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از سفر به منظور پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مصرف ویتامین C

راهکارهای زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد که مهم ترین آنها، استفاده از مرکبات می باشد. مرکبات از قبیل پرتقال، نارنگی، گریپفروت، لیمو شیرین و لیمو ترش منبع غنی ویتامین C می باشند که استفاده از آن می تواند بدن را در برابر ویروس آنفولانزا کاملا ایمن کند. علاوه بر مرکبات، اسفناج، فلفل دلمه و کلم بروکلی نیز می توانند به عنوان منبع ویتامین C و A انتخاب شوند و بهتر است در سبد مواد غذایی قرار گیرند.

تغذیه مناسب

علاوه بر مصرف مرکبات در طول روز و افزایش سطح ویتامین C موجود در بدن، لازم است به تغذیه خود و استفاده از ادویه جات دقت شود. از دیگر راهکارهای مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توان به مصرف سیر اشاره نمود. سیر نه تنها دارای طبع گرم بوده و بدن را از ابتلا به آنفولانزا ایمن می کند، بلکه برای جلوگیری از سایر بیماری ها نیز بسیار موثر است. استفاده از گوشت مرغ و ماکیان، کیوی، زردچوبه، میگو، تخمه آفتاب گردان، بادام و چای سبز و نوشیدن آب فراوان از جمله مواردی می باشند که برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا موثر هستند.

پیشگیری از آنفولانزا در طول سفر

با توجه به اینکه در زمان شیوع بیماری آنفولانزا، خیلی سریع ویروس آن در محیط های مختلف منتشر میشود، در نتیجه لازم است در طول سفر نکاتی را برای عدم ابتلا به این بیماری در نظر داشته باشید که عبارتند از:

واکسن آنفولانزا

کودکان و سالمندان و همچنین افرادی که به بیماری های خاصی مانند بیماری قلبی و تنفسی مبتلا می باشند، در برابر ویروس آنفولانزا مقاومت کمتری دارند. به همین خاطر می توان برای اطمینان از عدم ابتلا به این بیماری و با مشورت پزشک از واکس آنفولانزا قبل از سفر استفاده نمود. دقت داشته باشید که تزریق این واکسن حتما با مشورت پزشک انجام شود.

استراحت کنید

طی کردن مسافت طولانی و رسیدن به مقصد و همچنین عدم توجه به سکوت و آرامش اتاق ها در حین رزرو هتل، از جمله مواردی هستند که باعث میشوند تا خواب و استراحت خوبی در سفر نداشته باشید. سعی کنید به اندازه کافی استراحت داشته و با نوشیدن دم نوش های آرامبخش به خوبی بخوابید. بدن خسته در برابر ورود ویروس های مختلف مقاومت زیادی ندارد.

استفاده از ماسک در فضاهای بسته

فضاهای بسته و شلوغ مانند ایستگاه های مترو، اتوبوس، فرودگاه و حتی مراکز خرید و فروشگاه ها همگی مکان مناسبی برای انتشار ویروس آنفولانزا می باشند. سعی کنید در این مکان ها حتما از ماسک استفاده کنید و تا حد امکان از قرار گرفتن در محیط های شلوغ و بسته خودداری نمایید.

در طول روز و قبل از نوشیدن مایعات و غذا خوردن، به طور مرتب دست ها را با مایع دستشویی و صابون بشویید. مراقب کودکان باشید که دستهای آلوده را به دهان وارد نکنند.

رعایت بهداشت در هتل

با توجه به اینکه اتاق های هتل به طور مداوم توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، در نتیجه لازم است بعد از تحویل گرفتن اتاق، حتما نکات بهداشتی را در آن رعایت کنید. استفاده از ملحفه تمیز و تا حد امکان شخصی، استفاده از مواد ضدعفونی در سرویس بهداشتی و شستشوی کامل دست و صورت از جمله مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید.

عدم دست دادن با دیگران

دست دادن و روبوسی که از جمله آداب احوالپرسی در کشورمان می باشد، یکی از راه های انتقال ویروس آنفولانزا می باشد. در نتیجه بهتر است در این بازه های زمانی که این بیماری به شدت شیوع پیدا کرده است، حتی الامکان از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری نمایید. البته، افراد بیمار نیز در این شرایط بهتر است همیشه از ماسک استفاده کنند تا از ابتلای دیگران به بیماری جلوگیری شود.

مراقبت های بعد از ابتلا به آنفولانزا

رعایت موارد فوق به معنای صد در صد شدن ایمنی بدن در برابر ویروس آنفولانزا نمی باشد و به همین خاطر باید بتوانید بعد از ابتلا مراقبت های لازم را انجام دهید. از جمله مواردی که لازم است بعد از ابتلا به آنفولانزا انجام داد عبارتند از:

مراجعه به پزشک

جلوگیری از خود درمانی مخصوصا برای بیمارانی مانند خانم های باردار، سالمندان و کودکان یکی از بزرگترین اشتباهات می باشد. بعد از مشاهده علائمی مانند سرفه، تب، حالت تهوع، اسهال و درد عضلانی بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. چون در برخی از مواقع لازم است فرد بیمار بستری شده و تحت مراقبت قرار گیرد.

نوشیدن مایعات

مایعات مانند آب و همچنین آب میوه های سرشار از ویتامین C اگر دارای طبع سرد نباشند، می تواند در بهبود بیماری آنفولانزا موثر باشند. توجه داشته باشید که دم نوش های گیاهی و مواد غذایی که در این دوران مصرف می کنید نباید طبع سرد داشته باشند.

استراحت کنید

استراحت در طول سفر بدون شک برای هیچکس خوشایند نیست، اما در صورت ابتلا به آنفولانزا لازم است مدتی را در هتل بمانید و استراحت کنید.

سامانه رزرو هتل اقامت 24؛ اولین رزرواسیون آنلاین هتل های داخلی سفر های خوش و تنی سالم را برای شما آرزو دارد.

کد خبر: 1044920

وب گردی

وب گردی