راه اندازی دفاتری برای فروش تولیدات دانش بنیان در کشور عراق/ استان ایلام قطب روابط دانشگاهی ایران و عراق می‌شود

مدیر روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از رایزنی برای راه اندازی دفاتر و مراکزی در کشور عراق برای فروش تولیدات دانش بنیان استان خبر داد.

بهروز ناصری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات بین المللی این استان گفت: تعداد دانشجویان ثبت نامی در مقاطع ارشد و دکتری حدود 30 نفر از کشور عراق است که این دانشجویان در تمام رشته‌ها از جمله رشته‌های حسابداری، عمران، سنجش از دور و .. مشغول به تحصیل هستند.

او با بیان این که شهریه دانشجویان خارجی معادل شهریه دانشجویان ایرانی است اضافه کرد: به دنبال درآمدزایی از طریق جذب دانشجویان خارجی نیستیم بلکه تعاملات بین المللی را در دستور کار داریم. پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه از کشورهایی که از لحاظ مسافت نزدیک‌تر هستند، فرصت خوبی برای شروع و توسعه تعاملات بین‌المللی است.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در ادامه درباره برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت نیز گفت: پیگیر عقد قرارداد برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، تبادل استاد و دانشجو، همایش‌های بین المللی مشترک و طرح‌های تحقیقاتی و .. با کشورهای همسایه را در دستور کار داریم. البته با توجه به این که رشته پزشکی نداریم دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در دوره های پزشکی برگزار نخواهد شد.

ناصری با تاکید بر این که یکی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در حوزه بین الملل آشنایی با ظرفیت‌های کشورهای همسایه و تبادلات فرهنگی است اظهار کرد: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در این استان بیشتر از جنوب عراق و شیعه مذهب هستند، بنابراین استفاده و آشنایی با ظرفیت‌های مشترک کشور عراق و ایران را در دستور کار داریم. کشور عراق ظرفیت‌های خوبی دارد و امیدوارم از این ظرفیت‌ها به خصوص در استان‌های همجوار استفاده شود.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در خصوص آموزش زبان فارسی به این دسته از دانشجویان نیز گفت: یکی از الزاماتی که معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دارد آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی است. این دسته از دانشجویان باید دوره آموزشی زبان فارسی را بگذرانند و پس از اخذ گواهی در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند مشغول به تحصیل شوند. به لحاظ خوابگاهی و رفاهی تقریبا بهترین استان برای دانشجویان خارجی و بهترین امکانات رفاهی از جمله خوابگاه‌های مستقل را برای آن‌ها تدارک دیده‌ایم.

او در پایان گفت: فروش محصولات دانش بنیان به کشورهای همسایه را نیز در دستور کار داریم؛ به دنبال این هستیم که استان ایلام قطب روابط دانشگاهی ایران و عرق شود چون بیشترین مرز مشترک را با عراق دارد. بنابراین با تعاملات خوب می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کرده و برای فروش تولیدات دانش بنیان استان، دفاتر و مراکزی در عراق راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044928

وب گردی

وب گردی