حمایت از اختراعات علمی دانشجویان با تشکیل فراصندوق سرمایه‌گذاری

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از تشکیل فرا صندوق سرمایه‌گذاری با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومانی، حمایت از طرح‌ها، ایده‌ها و اختراعات علمی دانشجویان و دانشگاهیان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شهرکرد، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به شهرکرد و دیدار با حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: فراصندوق سرمایه‌گذاری متشکل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مخابرات، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۸ درصد آموزش عالی را در خود جای داده و بیش از ۶ میلیون فارغ‌التحصیل، ۴۰ درصد ظرفیت پرستاری و پزشکی کل کشور، بیش از ۲۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی، یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، ۲۴ هزار عضو هیئت علمی، ۱۱۲ آموزشکده و ساخت ۷۰۰ مدرسه را در کارنامه ۳۷ ساله خود به ثبت رسانده است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف دانشگاه آزاد اسلامی مهارت‌آفرینی بوده و برای تبدیل علم به ثروت، از ایده‌های جوانان حمایت می‌کند، تصریح کرد: امروز دانشگاه تراز انقلاب باید دارای ویژگی‌های انقلابی و اسلامی بودن باشد و در دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، باید پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی ناظر بر رفع نیازهای کشور باشد.

ظرفیت‌های عظیم دانشگاه‌های آزاد اسلامی یک نصرت الهی است

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: ظرفیت‌های عظیم موجود در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور با این گستردگی و عظمت، یک نصرت الهی است که باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه پرظرفیتی است که در همه شهرهای کشور فراگیر شده و اکثر خانواده‌ها در این دانشگاه، دانشجوی مشغول به تحصیل و یا فارغ‌التحصیل دارند.

وی بیان کرد: مجموعه‌ای به این شکل و موقعیت، برای پاسخگویی به اهداف نورانی رهبر معظم انقلاب بتواند در چنین مقطعی به ظرفیت عظیم تبدیل شود؛ نصرت و عنایت واقعی الهی است و از این فرصت‌ها همه باید به نحو شایسته و مطلوبی استفاده کنند.

امام جمعه شهرکرد مطرح کرد: نگاه اسلامی، علمی، پژوهشی، تحقیقی و کاربردی در دانشگاه‌ها، باید به گفتمان حاکم و نهادینه شدن به معنای واقعی تبدیل شود و همه در این نگاه حاکم، نقش داشته باشند و طرح بدهند.

نکونام با بیان ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان هم ظرفیت‌های قابل‌توجهی اعم از امکانات آموزشی، فرهنگی، علمی و پژوهشی و کارمند و استاد مجرب دارند که می‌توانند بازوان قوی برای توسعه و پیشرفت دانشگاه باشند و افتخار بیافرینند.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون توانسته برکات زیادی در زمینه‌های فرهنگی، علمی - پژوهشی و آموزشی برای نسل جوان داشته باشد.

ابراهیم رحیمی بیان کرد: امیدوارم بتوانم با حمایت مسئولان استانی به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، این کشتی عظیم را با چنین ظرفیت قابل‌ملاحظه‌ای به مقصد اصلی برسانم.

گفتنی است،‌ در این مراسم تکریم رئیس سابق دانشگاه و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور و جمعی از مسئولان استانی، استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045007

وب گردی

وب گردی