کتاب «ابزار دقیق در پزشکی» منتشر شد

کتاب « ابزار دقیق در پزشکی » توسط بابک رضایی افشار مدرس مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ترجمه و از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، بابک رضایی افشار مدرس رشته مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و مترجم این کتاب ، گفت: موضوع ابزار دقیق یکی از مباحث جذاب و بسیار کارآمد در حوزه مهندسی پزشکی است که یادگیری مناسب آن می تواند دید مهندسی و خلاقیت دانشجویان را پرورش داده و آنان را برای حضور در میدان های علمی و صنعتی این رشته آماده سازد.

رضایی افشار با بیان اینکه جذابیت های فراوان این حوزه و امکان به کار گیری آن در صنعت تجهیزات پزشکی باعث علاقه بیش از پیش بنده به مفاهیم ابزار دقیق در مهندسی پزشکی شد افزود : این موضوع باعث شد تا جای خالی یک کتاب فارسی مطابق با تکنولوژی روز را در این حوزه احساس کنم تا آنکه کتاب حاضر را از هر جهت برای مطالعه و تدریس مناسب دیدم.

وی افزود: این کتاب با ساختاری بسیار نظام‌مند و کارآمد به تشریح روش های اندازه گیری در صنعت بیمارستانی پرداخته است به گونه ای که در کنار تشریح مطالب فنی بخش هایی از فیزیولوژی مورد نیاز دانشجویان را نیز شامل می شود تا خواننده به راحتی بتواند به درک کاملی از مطالب دست یابد.

استاد رشته مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات در تشریح محتوای این کتاب گفت: این کتاب سعی در پوشش مباحث ابزار دقیق در رشته مهندسی پزشکی داشته است و مباحثی از جمله اصول الکترونیک، مبدل های کاربردی پزشکی، پتانسیل های بیوالکتریکی، الکترودها، اخذ سیگنال های بیوالکتریک، بررسی سیستم های عصبی، قلبی عروقی، تنفسی ریوی انسان، ابزار های تحلیلی در واحد های درمانی، سیستم های تصویرگر پزشکی، پزشکی از راه دور و ایمنی الکتریکی در تجهیزات پزشکی را در خود جای داده است و به همین دلیل به عنوان یک کتاب جامع در امر اندازه گیری و ابزار دقیق در مهندسی پزشکی می تواند مورد استفاده دانشجویان و علاقه مندان این رشته قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: وجود سوالات با پاسخ و بدون پاسخ در انتهای فصل ها می تواند این کتاب را به منبعی مفید برای تدریس در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مبدل کند. مباحث مطرح شده در کتاب نسبت به مراجع موجود جدیدتر بوده و با تکنولوژی روز دنیا متناسب است و همین امر را می توان از مزایای کتاب حاضر نسبت به مراجع موجود برشمرد.

رضایی افشار در خصوص ویژگی های این کتاب گفت: این کتاب که توسط دکتر آناندا ناتاراجان تالیف شده است، پس از اخذ اجازه از مولف در 336 صفحه مشتمل بر دوازده فصل ترجمه و در قطع وزیری پس از طی مراحل ارزیابی علمی و داوری توسط انتشارات جهاد دانشگاهی مورد تایید قرار گرفته و به بازار عرضه شده است.

لازم به ذکر است پیش از این نیز کتاب 30 پروژه جالب برای آردوینو از این مترجم به چاپ چهارم خود رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045030

وب گردی

وب گردی