ابلاغ بخشنامه توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی در مناطق محروم

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی در مناطق دارای ضریب محرومیت، روستایی، عشایری، دوزبانه و کمتر توسعه‌یافته از سوی وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی آموزش و پرورش، رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در زمینه ابلاغ بخشنامه توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی گفت: ضرورت عملیاتی شدن برنامه تقدیمی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «افزایش پوشش دوره پیش دبستانی در برنامه ششم توسعه در مناطق محروم و دوزبانه با استفاده ازدمنابع دولتی» در سال 98 مورد تاکید معاونت آموزش ابتدایی است.

وی درباره شیوه‌های اجرای دوره پیش دبستانی در کشور بیان کرد: مطابق بخشنامه 84225، دوره پیش دبستانی در مناطق روستایی مرزی، دوزبانه، دارای ضریب محرومیت، عشایری، مناطق حاشیه شهرها و دارای محرومیت آموزشی به صورت دولتی با مشارکت مردم و احتساب میزان برخورداری منطقه اجرا می‌شود. در سایر مناطق اجرای دوره پیش دبستانی به شیوه غیر دولتی، مطابق قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی (مصوب 1395 مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: تعمیم دوره پیش‌دبستان براساس راهکار 1-5 سند تحول بنیادین مورد تاکید است. افزایش حداکثری پوشش دوره پیش‌دبستانی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مصوب و ابلاغی زیرنظام‌های سند تحول برای اجرا در سال 98 است. بر این مبنا توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی در مناطق دارای ضریب محرومیت، روستایی، عشایری، دوزبانه، کمتر توسعه‌یافته و لازم‌التوجه ضرورت داشته و لازم است در شورای آموزش و پرورش استان ارائه شود.

فضلی تامین فضای کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم از طریق فضای مستقل و آزاد مدارس دولتی، کلاس‌های چندپایه و نوبت مخالف دبستان‌های دولتی و ... با رعایت استاندارد و تامین امکانات و وسایل موردنیاز تربیت در دوره پیش دبستانی را ضروری دانست و گفت: استفاده از کد واحد آموزشی برای این پیش‌دبستانی‌ها که به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تفویض شده است از اختیارات استان است. در مدارسی که کلاس پیش دبستانی با مسئولیت مدیر مدرسه دولتی تشکیل می‌شود، به‌کارگیری نیرو فقط طبق مفاد بخشنامه 84225 مجاز خواهد بود.

وی از همه کارشناسان پیش‌دبستان و معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها خواست از این فرصت ملی در راستای تحقق عدالت آموزشی و ادای دین به کودکان دوره پیش دبستانی به ویژه در مناطق لازم‌التوجه استفاده کنند و برنامه عمل دقیقی تهیه و از تمامی ظرفیت‌های استان برای اجرای آن بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045034

وب گردی

وب گردی