دستیابی به تمدن اسلامی با تکیه بر ظرفیت جوانان/ باید به سمت دانشگاه مسئله‌محور حرکت کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: موتور پیشرانِ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ جوانِ مؤمنِ، متعهد و متخصص است و با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانیم به تمدن اسلامی دست یابیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز به‌ مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، مراسمی در سالن همایش‌های علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور فرماندار بروجرد، هیئت‌رئیسه واحد و تعدادی از دانشجویان برگزار شد.

داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد در این مراسم گفت: این واحد دانشگاهی از امتیاز ۲ هزار و ۱۷۰ به ۲ هزار و ۴۰۰ ارتقا یافته که کسب این تعداد امتیاز در بین واحدهای غرب کشور بی‌نظیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با اشاره به رتبه‌بندی واحد‌های دانشگاهی به سطوح ویژه، ۱، ۲ و ۳ افزود: طبق این دسته‌بندی واحدهای تهران و مراکز استان‌ها جزو واحدهای ویژه هستند و سایر واحدها در سطوح ۱ تا ۳ طبقه‌بندی می‌شوند، با وجود اینکه بروجرد مرکز استان نیست؛ اما جزو واحدهای ویژه تقسیم‌بندی شده است.

وی اضافه کرد: کسب رتبه در جشنواره فرهیختگان، انتخاب یکی از دانشجویان به عنوان دانشجوی نمونه کشوری در سال گذشته و قهرمانی جهان در ورزش از دیگر موفقیت‌های واحد بروجرد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با معرفی امکانات و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد تصریح کرد: واحد بروجرد دارای بزرگ‌ترین کلینیک دندانپزشکی در غرب کشور بوده و دارای مرکز پزشکی خاص پذیرای بیماران دیالیزی و سرطانی است. همچنین نخستین قرارگاه دائمی جهادی در بخش بهداشت و درمان در غرب کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد راه‌اندازی شده است.

جاوید با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: موتور پیشرانِ این بیانیه جوانِ مؤمنِ، متعهد و متخصص است و با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانیم به تمدن اسلامی دست یابیم.

وی مطرح کرد: باید به سمت دانشگاه مسئله‌محور حرکت کنیم و در این راستا از طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان استقبال می‌کنیم و پذیرای ایده‌هایی هستیم که بتواند مسائل، معضلات و مشکلات کشور را رفع کند.

انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه آحاد ملت است

فرماندار بروجرد نیز در این نشست با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی فضایی برای بیان آزاد عقاید ایجاد کرده است، یادآور شد: امروز به برکت انقلاب، دانشجویان در دانشگاه‌ها به راحتی عقاید و نقطه نظرات خود را بیان می‌کنند و این آزادی بیان ثمره خون شهیدان است.

عبدالرحیم رحیمی متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه آحاد ملت بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که نظام متعلق به یک قشر خاص است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید با مشی‌ اعتدال و همراهی همه آحاد ملت، مسئولان، اتحاد و همبستگی اداره شود، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی کردن توطئه اخیر دشمنان نقش وحدت‌آفرین داشتند و با سخنان مهم‌شان به حوادث و اغتشاشات اخیر پایان دادند.

فرماندار بروجرد تشریح کرد: امروز جامعه اسلامی ایران به وحدت و همدلی نیاز دارد، این نظام متعلق به همه است و باید از تفرقه که دشمنان به دنبال آن هستند دوری کنیم.

رحیمی گفت: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته و فرازونشیب‌های فراوانی را پشت‌سر گذاشته‌ایم و امروز به دشمنان اجازه دخالت در امور کشور را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به مشکلات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و تعریض جاده دسترسی به این دانشگاه افزود: همه تلاش خود را برای تعریض هرچه سریع‌تر این جاده خواهیم کرد؛ اما متأسفانه با توجه به اعتبارات مالی ضعیف و همکاری نکردن برخی معارضان، عملیات احداث این جاده به کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045041

وب گردی

وب گردی