کدام گروه‌ها مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان مدارس غیردولتی عمدتا استخدام دولت نیستند و مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند، این طرح ویژه معلمان رسمی و پیمانی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی الهیار ترکمن در پاسخ به اینکه آیا بازنشستگان و همچنین معلمان مدارس غیردولتی نیز می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند یا خیر، گفت: بازنشستگان مشمول رتبه‌بندی نیستند.

وی افزود: معلمان مدارس غیردولتی نیز عمدتا استخدام دولت نیستند و مشمول این طرح نمی‌شوند. این طرح برای معلمان رسمی و پیمانی است. هممچنین آن دسته از معلمانی که ۳۰ سال سابقه خدمت به بالا تا ۳۵ سال دارند نیز از امتیاز بیشتری نسبت به سایر مشمولان برخوردارند. در مجموع هر معلم رسمی و پیمانی با بیش از دو سال سابقه کار می‌تواند از مزایای طرح رتبه‌بندی برخوردار شود، کارکنان اداری نیز مشمول طرح نیستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس اخبار و اطلاعات اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش این طرح شامل آموزگاران، دبیران، مربیان تربیتی، هنرآموزان، مربیان ورزش، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی می‌شود.

وی افزود: اعتبار طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. همچنین رتبه‌بندی از ابتدای مهرماه ۹۸ در احکام فرهنگیان لحاظ خواهد شد. معلمان با 2 سال سابقه کار و بالاتر شامل این طرح می‌شوند و معلمان در پنج رتبه و با سنوات ۲-۶-۱۲-۱۸-۲۴ سال خدمت رتبه‌بندی خواهند شد.

ترکمن خاطرنشان کرد: دریافتی معلمان ابتدایی به دلیل تمام‌وقتی و سختی کار بیشتر، ۱۰ درصد بیشتر خواهد بود و معلمان باسابقه بیش از ۲۴ سال در این طرح به‌صورت ویژه‌ای دیده خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045051

وب گردی

وب گردی