کارگاه آموزشی «آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی» برگزار شد

به همت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، در هفته پیشگیری واطلاع رسانی ایدز، کارگاه آموزشی تحت عنوان آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی در واحد کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، منصوره تجویدی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ضمن اعلام این خبر گفت: روز جهانی ایدز اول دسامبر مصادف با 10 آذر است 9 تا 15 آذر هفته پیشگیری واطلاع رسانی ایدز با شعار جهانی " آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی، همه در یک کشتی نشسته‌ایم" " اعلام شده است و لذا به منظور آگاهی بخشی و آموزش هرچه بیشتر در سطح دانشگاه در خصوص این بیماری، کارگاه آموزشی تحت عنوان آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی در واحد کرج برگزار شد.

وی با اشاره به این موضوع که اچ ای وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است گفت: اگر افراد به موقع و به سرعت به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند و تحت درمان قراربگیرند جای نگرانی برای آنها نیست و می توانند مراحل درمان را به سرعت سپری کرده و به روال عادی زندگی بپردازند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز همچنین گفت: اهداف 90 90 90 تا پایان سال 2020 تعریف شده است که 90درصد بیماران باید شناسایی شوند ، 90 درصد بیماران تحت درمان قرار بگیرند و 90 درصد بیمارانی که تحت درمان قرارگرفته اند بار ویروسی در خونشان مهار شده باشد.

تجویدی افزود: دانشکده پرستاری ومامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دو سخنرانی با عناوین پیشگیری از رفتارهای پر خطر(ایدز) و تأثیرازدواج سالم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سالن شهید مطهری با حضور دانشجویان علاقمند از تمامی دانشکده برگزار نمود.

وی افزود: در حاشیه این کارگاه به مناسبت هفته پژوهش نیز میز خدمت شامل تشخیص سریع بیماری ایدز، آموزش و مشاوره تغذیه سالم و نیز مشاوره بهداشت روان در روز یکشنبه 17 آذرماه از ساعت 14 الی 16 در دانشکده پرستاری و مامایی برپا خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045065

وب گردی

وب گردی