دانشجو شاخصه فرهنگ محوری، حق‌خواهی و اتکا به ملت است

سرپرست واحد دامغان در پیامی به مناسبت روز دانشجو، دانشجو را به عنوان شاخصه فرهنگ‌محوری، حق‌خواهی و اتکا به خویشِ ملت معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز از دامغان، نعمت الله نعمتی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در پیامی به مناسبت روز دانشجو ضمن تبریک این روز به دانشجویان، گفت: 16 آذر، برگ‌نوشته باشکوهی از تاریخ است که در سال 1332 بر دیباچه حق‌خواهی ایرانیان به رشادت 3 دانشجوی آزادی‌خواه ثبت شد.

وی افزود: دانشجو، وزنه وزین آگاهی و شاخصه متین حق‌جویی و حق‌خواهی است که حس خودباوری را در ملت بیدار می‌سازد و حاصل تحقیقات اصولی این قشر نخبه است که خوداتکایی ملی را رقم می‌زند.

سرپرست واحد دامغان، 16 آذر، روز بزرگ و باشکوه به نام دانشجو را موعد تبیین منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و تحول برآمده از جوانگرایی دانست و اظهار کرد: دیدگاه‌های فخیم رهبری در این بیانیه، نشان از تحوّل قرن در آغاز چهل سال‌های بعد از چهل سال نخست انقلاب دارد و دانشجو، بدون تردید، نقش اساسی در تدوین سرفصل‌های موفقیت خواهد داشت.

نعمتی، آرمان‌های دانشجویی را وابسته به روحیه مطالبه‌گری، الگوسازی شهدای دانشجو و شهیدان جوان مدافع حرم، روحیه انقلابی‌گری، خوب درس خواندن، مهارت‌گرا و متخصص بودن و صاحب تهذیب نفس و فعال در ورزش، خیرخواهی و نوع دوستی دانست و گفت: نرخ حضور دانش‌آموختگان واحد دامغان در جایگاه های ملی خدمت، تعیین کننده است و خدای را به این موهبت شاکریم.

نعمتی در خاتمه پیام خود از دانشجویان خواست: قدر فرصت در دقایق ناب دانش‌اندوزی را بدانید و آینده خود را با مهارت‌آموزی تامین کنید تا سعادت ملی ملت و ابهت بین‌المللی ایران عزیز حفظ و تضمین شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045067

وب گردی

وب گردی