زیبنده جنبش دانشجویی نیست که پیاده نظام جناح های سیاسی باشد

رئیس دانشگاه آزاد واحد اردبیل در پیامی به مناسبت روز دانشجو گفت: رسالت دانشجو مبارزه با مفاسد در جامعه از سوی هرکسی و با هر نام و نشانی است و زیبنده جنبش دانشجویی نیست که پیاده نظام جناح‌های سیاسی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد اردبیل، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل در پیامی روز دانشجو را به جامعه دانشگاهی کشور تبریک گفت.

در پیام رئیس دانشگاه آزاد اردبیل آمده است: روز دانشجو را به همه دانشجویان میهن اسلامی که پرچمدار علم و فضیلت این مملکت هستند تبریک و تهنیت می‌گویم.بدون تردید دانشجویان نماد علم و آگاهی و بیداری این ملت هستند. روز دانشجو همیشه بر ما یاد آوری می‌سازد که یکی از رسالت‌های مهم دانشجویان مبارزه با ظلم است.

اما اگر کسی با بصیرت و با نگاه جامع و کامل و با زمان شناسی دقیق، با آسیب شناسی دقیق وارد این مبارزه نشود کاملا در معرض این است که حرکتش مصادره، مخدوش یا حتی استحاله شود. چه مدعیان مبارزه در صف دانشجویی که طعمه نفوذ دشمنان شده و امروز در جبهه استکبار و در رسانه‌های استکباری بر علیه آرمان‌های ملت مظلوم ایران و ملت‌های مظلوم جهان قرار گرفته اند. چه کسانی هستند که روز 16 آذر نماد مبارزه با شیطان بزرگ و آمریکای جهان خوار را تبدیل به روز مماشات در برابر آمریکا می سازند.

رسالت دانشجو مبارزه با مفاسد در جامعه از سوی هرکسی و با هر نام و نشانی است، زیبنده جنبش دانشجویی نیست که پیاده نظام جناح‌های سیاسی باشد. جنبش دانشجویی باید اصالت و هویت اصیل خود را حفظ نماید و از سوء استفاده های جناحی و حزبی در امان بماند، رسالت دانشجو، مطالبات مردم هست و نه مطالبات و خواسته‌های احزاب و گروههای سیاسی و نه فریب خورده جنگ قدرت احزاب. جنبش دانشجویی باید مراقبت داشته باشد که به عنوان اهرم فشار گروههای سیاسی برای تأمین اهداف گروههای سیاسی بهره برداری نشوند. دانشجو نزدیکترین قشر به بدنه جامعه باید باشد نه در صدد پیوستن به جناح ‌های قدرت و کسب اعتبار از جناح‌های قدرت طلب. دانشجو باید از مردم قدرت بگیرد و نه از جناح های سیاسی. مشروعیت جنبش دانشجویی در حق طلبی و آزادگی هست. ویژگی حق گرایی و حق طلبی عالمان آن قدر در زندگی شان نمود دارد که حتی حاضرند خود را در امواج بلاها در افکنند تا حق پایمال نشود؛ چنانچه امام علی (ع) در توصیه خود به فرزندشان می فرمایند « خُضِ الْغَمَرَاتِ لِلْحَقِّ حَیْثُ کَان» ‏( نهج البلاغه: نامه۳۱)؛ به خاطر حق، در هرجا باشد، خویشتن را به کام امواج سهمگین در افکن.

امیدوارم نظام فکری و عملی دانشجو در دوره معاصر نهج البلاغه امیرمومنان علی (ع) باشد تا سعادت دنیوی و اخروی را برای بشریت به ارمغان آورد در امتداد همین راه سعادت بخش بدون تردید رسالت اصلی دانشجوی مومن و اهل اندیشه امروز، حفظ و حراست از دستاوردهای صدها هزار خون شهداست که برای عزت و عظمت این مملکت جان نثاری کرده اند. و این یعنی تلاش برای از بین بردن مفاسد گریبانگیر نظام اسلامی در داخل و مقابله با طمع ورزی تاریخی استکبار جهانی در صحنه بین المللی.

کد خبر: 1045083

وب گردی

وب گردی