تعیین خط‌مشی‌ برای جریان دانشجویی پسندیده نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران گفت: تعیین خط‌مشی برای فعالیت‌های جریان دانشجویی پسندیده نیست و اگر دانشجویان برای تعیین اهداف و عملکرد خود وابسته به فرد، جناح سیاسی یا حزب باشند، کم‌کم جایگاه خود نزد مردم را از دست می‌دهند.

ایمان فندرسکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه جنبش دانشجویی روح استکبارستیزی خود را در 16 آذر 32 ثابت کرده است، گفت: جریان دانشجویی شاید از سال 32 تا حال حاضر خطاها و اشباهاتی داشته باشد؛ اما همچنان برخی مفاهیم از جمله استکارستیزی و عدالت‌خواهی را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی در سال‌های گذشته نسبت به آرمان‌های اولیه خود دچار انحرافاتی شده است، گفت: عوامل بیرونی و درونی بسیاری در ایجاد انحرافات جریان دانشجویی تاثیرگذار است. وسوسه کسب قدرت‌ و جایگاه شغلی مناسب در آینده و نبود تحلیل و بینش مناسب از عوامل درونی انحرافات جریان دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران عنوان کرد: عملکرد نامناسب و عدم تخصیص یا پرداخت بودجه توسط دولت و برخورد مسئولان دانشگاه با تشکل‌های دانشجویی از عوامل خارجی رکود و انحرافات این جریان است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال روز دانشجو نماد فعالیت‌ دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها است؛ اما معاونان فرهنگی و هیئت نظارت بر فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی بی‌هیچ دلیل قانع کننده‌ای مراسم و ویژه برنامه‌های آنها برای این روز را لغو می‌کنند.

رفتار سلیقه‌ای مسئولان عامل دوقطبی در دانشگاه

فندرسکی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان دانشگاهی عنوان کرد: معاونان فرهنگی با عملکرد گزینشی خود باعث ایجاد فضای دوقطبی در بین فعالان دانشجویی در دانشگاه‌ها می‌شوند. البته رفتار سلیقه‌ای مسئولان در سطح کلان‌تر یعنی دولت و کابینه‌اش نیز بارها دیده شده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: جریان دانشجویی شاید نسبت به دهه‌های 60 یا 70 دچار آسیب‌هایی شده باشد اما همچنان آرمان‌های انقلاب را سرلوحه عملکرد خود قرار داده است. سند این ادعا نیز مطالبه‌گری مشکلات مردم از مسئولان توسط جریان دانشجویی است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی نسبت به سایر تشکل‌های دانشجویی بیشتر پیگیر مطالبات مردم است، زیرا بسیج خود را حافظ انقلاب و خادم مردم می‌داند. در نتیجه طبیعی است که مسئولان دانشگاه‌ها خیلی همراه و همگام بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها نباشند.

به گفته فندرسکی، جریان دانشجویی باید با تفکر و انرژی دانشجویان و جوانان اداره شود و جهت‌دهی و تعیین خط‌مش برای فعالیت‌های این جریان پسندیده نیست. اگر دانشجویان برای تعیین اهداف و عملکرد خود وابسته به فرد، جناح سیاسی یا حزب باشند کم‌کم جایگاه خود نزد مردم را از دست می‌دهند.

جریان دانشجویی انقلابی حافظ نظام است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران بیان کرد: جریان دانشجویی همان‌گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و برای حفظ آن در چهل سال گذشته تلاش کرده، در ادامه نیز با تمام توان پشتیبان نظام و مردم در برابر دشمنان خارجی و برخی مسئولان بی‌کفایت داخلی هستند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید نسبت به مسائل کشور آگاه باشند، گفت: مسئولان دولتی و کشوری بدانند و آگاه باشند که جریان دانشجویی شاید دچار رکود شده باشد؛ اما همچنان استکبارستیزی جزء اولویت‌های فعالیت و مطالبات جریان دانشجویی قرار دارد.

فندرسکی در پایان خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی و انقلابی با حفظ همبستگی و اتحاد باعث هم‌افزایی قدرت جریان دانشجویی در کشور شوند. همچنین دانشجویان باید توجه داشته باشند امسال که منتهی به انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی است، تریبون کاندیداها و جریان‌های سیاسی در دانشگاه‌ها نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045094

وب گردی

وب گردی