برگزاری سلسله نشست‌های ایجاد شرکت‌های فناور برای تحقق اشتغال پایدار

سلسله نشست های نحوه ایجاد شرکت های فناور برای تحقق اشتغال پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در تبریز نشست "نحوه ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان برای تحقق اشتغال پایدار" با حضور عبدالرضا واعظی هیر، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، حسن رسولی سقای معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن شهریار برگزار شد.
حسن رسولی در ابتدای این نشست گفت: مجموعه نشست های تخصصی، "نحوه ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان برای تحقق اشتغال پایدار" در ادامه اجرای فاز دوم طرح مهر فناوری و با هدف معرفی حمایت ها و خدمات پارک به اساتید و دانشجویان و شناسایی ایده ها و طرح های فناورانه با قابلیت تجاری سازی برای استقرار در پارک و مراکز رشد برگزار می‌شود .

وی ضمن اشاره به فرآیند تبدیل دانشگاه های نسل اول و دوم به دانشگاه های کارآفرینی، بر لزوم تغییر گفتمان دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و اکوسیستم نوآوری و ترویج گفتمان کارآفرینی در دانشگاه های استان تاکید کرد.
عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، نیز در این نشست ضمن ارائه مطالبی در زمینه تاریخچه تشکیل پارک های علم و فناوری در دنیا و ایران به تغییر ماهیت دارایی در عصر حاضر اشاره و عنوان کرد: در دنیای امروز دارایی های فکری و دانش، ارزشمند ترین شکل دارایی میباشند و توسعه اقتصادی کشور ها در گرو توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی است.

وی اقدامات و برنامه های پارک علم و فناوری در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری در استان را تشریح و حمایت ها و خدمات قابل ارائه به صاحبان ایده های فناور در پارک را تبیین کرد.
این نشست با اجرای برنامه پرسش و پاسخ خاتمه یافت.

کد خبر: 1045112

وب گردی

وب گردی