پایگاه ویژه استعدادیابی و استعدادسنجی ورزشی در واحد علوم‌و‌تحقیقات دایر می‌شود

مدیرتربیت بدنی دانشکده علوم‌و‌تحقیقات از طرح تأسیس پایگاه استعدادیابی و استعدادسنجی ورزشی در این دانشکده خبر داد.

فرشاد غزالیان مدیر شورای تخصصی گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه آزاد واحد علوم‌و‌‌تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: برای درآمدزایی از اماکن ورزشی خود برنامه‌های بسیار متنوعی داریم. در حال طراحی و اجرای یک مرکز تخصصی خدمات استعدادیابی و سنجش ورزشی داریم که در مراحل اولیه آن هستیم. قصد داریم این مرکز را به یک مرکز بسیار مجهز و معروف تبدیل کنیم که نه فقط دانشجویان یا خانواده‌ها که باشگاه‌های حرفه‌ای ورزشی نیز از خدمات ما استفاده کنند.

غزالیان نیاز کشور به پایگاه های استعدادسنجی را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: در کشورهای مطرح دنیا، پایگاه های استعدادیابی بخش لاینفکی از زندگی مردم هستند؛ چرا که در اینگونه پایگاه ها، شما می توانید از استعدادهای نهفته کودکان خود آگاه باشید و او را در رشته ای قرار دهید که در آن استعداد دارد. در ایران ما باید اینگونه خدمات را چه در حوزه ورزش و چه در حوزه سلامت به شهروندان ارائه بدهیم. واقعا این نیاز هست که از همان کودکی روی سلامت و استعدادهای نسل های آینده کار کنیم و بسیاری از استعدادها را بشناسیم یا جلوی بسیاری از بیماری ها را بگیریم.

دبیر اسبق کمیته آموزش، تحقیقات و استعداد‌یابی فدراسیون وزنه برداری در پایان تاکید کرد: همین الان در واحد ما اشتغال زایی صورت گرفته و از دانشجویان نخبه ترم های آخر دکترای ورزش در گرایش های مختلف برای تدریس دانشجویان ترم های نخست مقطع کارشناسی استفاده می کنیم؛ یعنی یک حلقه ورزشی بسیار فعال را در زمینه نیروی انسانی راه انداخته ایم که نه تنها دانشجو را از مقطع کارشناسی تا دکتری حمایت می کند بلکه زمینه اشتغال او و انتقال دانشش به نسل بعدی را هم فراهم کرده ایم. قطعا در هر طرح ورزشی جدیدی ابتدا از نیروی انسانی تعلیم یافته خود دانشگاه بهره خواهیم برد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم و تحقیقات یک دانشگاه مادر است و به همین دلیل ما در حوزه ورزش تمام گرایش‌ها را تدریس می کنیم. امسال هم با اضافه کردن مقطع کارشناسی به دانشگاه، حلقه آموزش و تربیت نیروهای انسانی متخصص برای ورزش را تکمیل کردیم. تا پیش از این تنها تحصیلات تکمیلی را ارائه می دادیم اما از امسال کارشناسی ورزش را نیز تدریس می کنیم. به این ترتیب به یک دانشگاه کاملا تخصصی تربیت نیروی انسانی در ورزش کشور تبدیل شده ایم و در تمام رشته ها و گرایش ها و مقاطع دانشگاهی فعالیت داریم.

وی تاکید کرد: سالن‌های ورزشی ما استاندارد خوبی دارند و بعضا در زمره بهترین سالن های ورزشی کشور به حساب می آیند. سالن چند منظوره ای برای ورزش های توپ و تور داریم که رشته هایی مثل فوتسال، بسکتبال، والیبال و هندبال را پوشش می دهند. سالن مشخصی برای ورزش های راکت و توپ مثل تنیس، بدمینتون و اسکواش داریم. استخر واحد هم بسیار مجهز است ضمن اینکه سالن بدنسازی مناسبی هم داریم.

عضو شورای سیاست‌گذاری آموزش و پژوهش فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه گفت: ما روزانه در این دانشگاه برای هزار دانشجو کلاس درس برگزار می کنیم. استقبال بسیار خوبی از واحدهای تربیت بدنی ما شده و تعداد دانشجویان واحد بعد از اضافه کردن مقطع کارشناسی چهار رقمی شده است؛ ضمن اینکه دانشجویان رشته های دیگر هم بسیار تمایل دارند واحدهای ورزشی خود را اینجا بگذرانند یا اینکه حتی در صورت تمایل داشتن به یک رشته خاص گاهی در کلاس های آن شرکت کنند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم و تحقیقات در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این کلاس ها، یک سری فعالیت فوق برنامه داشته و در مسابقات دانشگاهی کشور حضور فعالی داریم. هم‌اکنون تیم والیبال خواهران واحد در مسابقات دزفول به نیمه نهایی مسابقات خود راه یافته است. کلا از اعزام های دانشجویی بسیار استقبال می کنیم چون بدنه دانشجویی ما بسیار فعال و با استعداد است و از مسابقات مختلف استقبال می کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045132

وب گردی

وب گردی