تولید شامپوی گیاهی برای مبتلایان به سوختگی و زخم بستر

یک مجموعه دانش بنیان ایرانی توانست اولین فرم داروی گیاهی به شکل شامپو را تولید کرده و در سازمان غذا و داروی کشور به ثبت برساند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید صدرالدین نبوی، مدیرعامل یک شرکت داروسازی دانش بنیان، در خصوص کالای تولید شده در این مجموعه گفت: این محصول شامپو داروی رکوبیزول است که برای شست وشوی روزانه افراد دارای زخم‌، التهابات و سوختگی به کار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه کاربرد این شامپوی گیاهی برای درمان مواضع زخم، سوختگی و بهبودی التهابات است، تصریح کرد: در صورت شناخته شدن این محصول در سطح کشور، امکان عمومی شدن و مصرف گسترده آن وجود دارد چرا که این شامپو یک نیاز مبرم را برآورده می‌کند. به عنوان مثال در زخم بستر و در مواردی که التهابات منتشر و غیر منتشر نظیر اگزما و کهیر وجود دارد برای شست وشوی سر و بدن و درمان استفاده می‌شود.

نبوی تصریح کرد: تا قبل از تولید این محصول، افرادی که دارای زخم، التهابات و سوختگی بودند، هیچ شوینده‌ اختصاصی برای شست وشوی روزانه سر، صورت و بدن خود نداشتند و از شامپو بچه برای این منظور استفاده می‌کردند که اختصاصی نیست، اما در حال حاضر این دارو علاوه بر اینکه یک شست وشو دهنده اختصاصی با مشخصات فنی خوب است، درمان را نیز تسریع می‌کند.

وی افزود: بازار هدف این محصول بازار دارویی کشور بوده و مصرف کنندگان نهایی آن افرادی هستند که دچار زخم، التهاب یا سوختگی در قسمتی از بدن خود هستند. البته این شامپو دارو برای شست وشوی روزانه افراد سالم نیز قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان عنوان کرد: این شرکت از بدو شروع فعالیت خود تاکنون در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر بوده و اکنون توانسته با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی شامپو داروی رکوبیزول را تولید کند، البته لازم به ذکر است که پروسه بررسی و ارائه تسهیلات صندوق بوروکراسی طولانی دارد و همین امر می‌تواند از کاربردی بودن آن بکاهد.

نبوی با اشاره به نوآور بودن این محصول گفت: محصول تولیدی این شرکت یک محصول نوآورانه و منحصربه فرد است که در بازار مشابه خارجی آن با مجموع این موارد مصرف موجود نیست. به بیان ساده‌تر به جای مصرف این محصول باید بیش از یک محصول خارجی استفاده شود تا مجموع این اثرات قابل دستیابی باشد.

وی اظهار کرد: این شامپو دارو اولین فرم داروی گیاهی به شکل شامپو است که در سازمان غذا و داروی کشور ثبت شده است و تولید آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اقتصاد کشور اشتغال‌زایی می‌کند. برای صادرات این محصول، اقدامات اولیه را انجام شده ولی با توجه به مشکلات جابه‌جایی ارز و بی ثابت بودن شرایط بازار، در حال حاضر مجبور به توقف این امر مهم شدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045146

وب گردی

وب گردی