دانشجویان  در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کنند / دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می‏‌کند در عرصه تولید و گسترش مرزهای دانش پیشتاز باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

در بخشی از پیام دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبرخاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌‏اند. 16 آذر، یادآور ایستادگی، بیداری و هوشیاری جوانان فرهیخته ای است که اولین پاسخ جدی را به سلطه‌گری آمریکا دادند، و از آن به عنوان سند متقن استقلال کشور شناخته می شود. این روز فرصت مغتنمی است تا یاد و خاطره شهیدان دانشجو به ویژه شهیدان 16 آذر را گرامی داریم و با الگوگیری از روحیه عدالت خواهی، مطالبه‏‌گری و آن عزیزان در مسیر تحقق آرمان‌های این سرزمین حرکت کنیم.

در ادامه این پیام تاکید شده است: روز دانشجو را باید روز فرهنگ قلمداد کرد که آگاهانه به ندای حق طلبی امام خمینی (ره) برابر حکومت فاسد پهلوی لبیک گفتند و با روحیه استکبارستیزی آمال و برنامه های مستکبران را برهم زدند. به بیان دیگر شانزدهم آذر روز تعالی‌بخشی فردی و اجتماعی جامعه به دست دانشگاهیان است. در نگاه گام دوم انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بستری برای آموزش کارسیاسی، اجتماعی، مدیریتی با محوریت دانشجویان انقلابی از طریق تشکل های دانشجویی است.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: امروز شاهد هستیم جبهه استبکار با استفاده از تمام ظرفیت خود به دنبال تداوم سلطه‏‌گری بر منطقه و ایران اسلامی است و با اعمال تحریم و صرف هزینه‌های هنگفت می کوشد کشور را از مسیر استقلال و پیشرفت منحرف سازد، اما آنچه مانع تحقق توطئه های آنان شده، تداوم راه شهیدان از سوی دانشجویان غیور و فرهیخته ای است که با مجاهدت علمی خواسته‏‌های شوم بدخواهان این ملت را خنثی می کنند. دانشجویان و قشر جوان همواره به عنوان نماد سرزندگی و تحرک جامعه شناخته می‌‏شوند که نقش مهمی در توسعه پایدار دارند و موجب تضمین آینده کشور می‌‏شوند؛ از همین رو انتظار می‏‌رود دانشجویان با بهره‏‌گیری از مبانی اصیل اسلامی، اخلاقی و فرهنگ ایرانی و با تاسی از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در جهت تحقق اهداف، برنامه ها و رفع نیازهای جامعه با تغییر روش‌ها در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تلاش و مجاهدت کنند.

در ادامه این پیام آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم در اجرای سند دانشگاه اسلامی تلاش می‏‌کند در عرصه تولید و گسترش مرزهای دانش و علوم کاربردی و پیشتاز در نهضت نرم افزاری باشد و مقدمه این امر را با جذب و تربیت محققانی نوآور و توانمند در حل چالش‌های کشور قابل تحقق می‏داند و این مهم بی تردید با همت استادان و دانشجویان فرهیخته و با تقویت مسئولیت‌‏پذیری میسر خواهد شد. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز را به همه دانشجویان به ویژه دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‏‌گویم و از آنان می‌‏خواهم با نشاط و شور جوانی در پیشبرد اهداف و توسعه علمی کشور حرکت کنند.

دکتر طهرانچی در پایان این پیام از از خداوند متعال عزت، سلامتی و بهروزی همه را برای خدمت به مردم ایران اسلامی خواستار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045147

وب گردی

وب گردی