دانشجویان در زمان ارائه پورپوزال نیز می‌توانند گواهی اشتغال به تحصیل دریافت کنند

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: تمام دانشجویان می‌توانند نامه اشتغال به تحصیل برای هر مرکزی که می‌خواهند دریافت کنند؛ اما به شرط آن که حتما در زمان درخواست این گواهی‌نامه دانشجو باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «اشتغال به تحصیل» یکی از مدارکی است که دانشجویان در هنگام تحصیل در دوره‌های مختلف دانشگاه می‌توانند از آن استفاده‌های زیادی داشته باشند. البته برای گرفتن این گواهی نیاز است فرمی توسط مرکز تحصیلی به دانشجویان ارائه شود تا با آن مدرک ثابت کنند مشغول به تحصیل هستند.

این گواهی می‌تواند برای ارائه به سازمان نظام وظیفه، سفرهای مطالعاتی یا حتی سفرهای غیر علمی باشد. گواهی اشتغال به تحصیل فقط برای دانشجویان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد نیست و دانشجویان در مقطع دکتری حتی زمان ارائه پروپوزال نیز می‌توانند آن را دریافت کنند.

اما چند روز پیش برخی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در تماس با خبرگزاری ایسکانیوز اعلام کردند که برای دانشجویان مقطع دکتری که در حال گذراندن پایان نامه و ارائه پروپوزال هستند گواهی اشتغال به تحصیل صادر نمی‌شود. معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز در پاسخ به این ادعا اعلام کرد: تمام دانشجویان می‌توانند نامه اشتغال به تحصیل برای هر مرکزی که می‌خواهند دریافت کنند؛ اما به شرط آن که حتما در زمان درخواست این گواهی نامه مشغول به تحصیل و دانشجو باشند.

جواد علمایی گفت: دانشجویان در هنگام درخواست باید به سال و نیمسال توجه کنند و نام ارگان مورد نظر را مشخص کنند. دانشجو در هنگام تحصیل هم بخش آموزش و هم بخش پژوهش دارد؛ بنابراین تا وقتی از پایان‌نامه خود دفاع نکرده‌اند، دانشجو محسوب شده و می‌توانند گواهی اشتغال به تحصیل دریافت کنند.

او درباره نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل نیز توضیح داد: دانشجویان به معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد دانشگاهی خود مراجعه کرده و بخش اداره کل دانشجویی این گواهی را برای آن‌ها صادر خواهد کرد.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گواهی اشتغال به تحصیل را برای سفرهای غیر علمی، سفرهای علمی و نیمه علمی، سفرهای مطالعاتی خاص دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی، سفرهای ورزشی و سفرهای مطالعاتی صادر می‌کند. سفرهای ورزشی برای شرکت دانشجویان در مسابقات ورزشی است که دانشجو باید با ارائه نامه وزارت ورزش و جوانان به اداره کل دانشجویی مراجعه کند تا نسبت به صدور فرم خروج از کشور ورزشی اقدام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045155

وب گردی

وب گردی