واحد بین‌المللی فرشتگان در دهه فجر افتتاح می‌شود/ همکاری 18 عضو هیئت‌علمی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان/ ثبت‌نام متقاضیان بر اساس سوابق تحصیلی

علی مقداری از افتتاح واحد بین‌المللِ فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی در دهه فجر خبر داد و گفت: در حال حاضر 6 عضو هیئت‌علمی به صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت جذب و شناسایی کردیم و حدود 12 عضو هیئت‌علمی نیز به صورت پاره‌وقت با ما همکاری خواهند کرد.

مقداری مسئول راه‌اندازی و سرپرست واحد بین‌المللِ فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه بین‌المللی فرشتگان، هم‌زمان با دهه فجر با حضور مسئولان دانشگاه افتتاح خواهد شد. از دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای 5 رشته درخواست مجوز کردیم تا بتوانیم در ترم بهمن و این 5 رشته جذب دانشجو داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که در چه رشته‌هایی جذب دانشجو انجام می‌شود، توضیح داد: در رشته‌های کارشناسی نقاشی، کارشناسی تربیت بدنی، کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، کارشناسی معماری داخلی و کاردانی فناوری اطلاعات شبکه و اینترنت، دانشجو جذب می‌شود. به عبارتی در ترم اول تنها در مقطع کاردانی و کارشناسی جذب دانشجو خواهیم داشت؛ ولی هم‌زمان با تقویت و گسترش جذب هیئت علمی توانمند، در ترم‌های بعدی در مقاطع ارشد و دکتری نیز به جذب دانشجو اقدام می‌کنیم.

مسئول راه‌اندازی و سرپرست واحد بین‌المللِ فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که ظرفیت جذب دانشجو در این 5 رشته 75 نفر است، ادامه داد: در هر رشته 15 دانشجو جذب می‌شود؛ طبق مصوبه قطعی وزرات علوم 75‌درصد ظرفیت پذیرش دانشجویی ما، متعلق به جامعه ناشنوا و کم‌شنواست که تاییدیه سازمان بهزیستی را داشته باشند. به عبارتی این دسته از دانشجویان باید تاییدیه سازمان بهزیستی را مبنی بر این که تحت پوشش این سازمان از نظر میزان معلولیت، ناشنوایی و کم شنوایی هستند را به دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش ارائه دهند.

مقداری ادامه داد: 25درصد ظرفیت نیز متعلق به دانشجویان عادی است که می‌توانند در کنار افراد کم‌توان در این دانشگاه ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند؛ اما شروع فعالیت‌مان با جامعه ناشنوا و کم شنواست و تاکید روی این نوع کم توانایی است.

او با اشاره به این که هنوز ثبت نام شروع نشده است، اظهار کرد: در حال طی کردن مراحل آخر گرفتن مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم و پس از تایید این وزارتخانه، هفته آینده طی فراخوانی به متقاضیان اعلام می‌شود در سامانه دانشگاه آزاد اسلامی درخواست خود را اعلام کنند.

مسئول راه‌اندازی و سرپرست واحد بین‌المللِ فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که ثبت نام از متقاضیان به احتمال زیاد در روزهای ابتدایی بهمن ماه خواهد بود، اضافه کرد: در حال حاضر 6 عضو هیئت علمی به صورت تمام وقت و نیمه وقت جذب و شناسایی کردیم و حدود 12 عضو هیئت علمی نیز به صورت پاره وقت با ما همکاری خواهند کرد.

به گفته او پذیرش بر اساس بررسی سوابق تحصیلی دوران دبیرستان و بدون آزمون خواهد بود.

مقداری خطاب به متقاضیان گفت: زمان ثبت‌نام از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی شده و فرصت کافی به داوطلبان داده خواهد شد که بتوانند درخواست خود را برای پذیرش ارائه دهند.

گفتی است ساختمان دانشگاه بین‌الملل فرشتگان در میدان صنعت، خیابان خوردین، ابتدای بلوار ایران زمین و پلاک یک واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045209

وب گردی

وب گردی