صرف اموال دانشگاه آزاد اسلامی به نفع احزاب، جناح ها یا کاندیداهای انتخابات ممنوع است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: رویکرد دانشگاه در انتخابات، فراهم کردن زمینه‌های ارتقای بصیرت، آگاهی عمومی و افزایش حضور و مشارکت مردم به ویژه دانشجویان در انتخابات است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به روسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: اسفندماه سال 1398 جلوه‌ای دیگر از شور، شوق و مشارکت مردم ایران در انتخاباتی دیگر است و دوستداران راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اهتمام خویش را مصروف مشارکت هرچه بیشتر مردم در این انتخابات خواهند کرد. آنچه برعهده همگان است، تلاش همه‌جانبه جهت تبیین جایگاه انتخابات به عنوان دستاورد ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است. برای این منظور باید از تمامی ابزارهای تعریف‌ شده در قانون اساسی و مقررات جاری کشور بهره گرفت تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات که میراث مجاهدت‌های امام راحل و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی برای ملت ایران است و مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید می‌فرمایند، تحقق یابد.

براساس بندهای این بخشنامه، رویکرد دانشگاه در انتخابات، فراهم کردن زمینه های ارتقای بصیرت، آگاهی عمومی و افزایش حضور و مشارکت مردم به ویژه دانشجویان است. لذا حضور سخنرانان و تمام برنامه های انتخاباتی در دانشگاه، واحدها و مراکز دانشگاهی تابعه باید در نهایت بی‌طرفی و با محوریت آگاهی‌بخشی و مشارکت حداکثری خانواده دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.

در بخش دیگری از این بخشنامه تأکید شده؛ صرف اموال دانشگاه، سرمایه‌های انسانی و مالی دانشگاهیان به ویژه دانشجویان به نفع هر حزب، جناح یا کاندیدایی به هر نحوی شرعاً و قانوناً ممنوع است. نصب هرگونه پوستر، بنر و یا اقلام تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌ها و کاندیداها در واحدها، مراکز و تمام اماکن دانشگاهی نیز ممنوع است.

همچنین در این بخشنامه آمده است: استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در اختیار دانشگاه، صرفاً با رویکرد افزایش حضور و مشارکت مردم مجاز است و استفاده از آنها به نفع حزب، جناح یا کاندیدای خاص مجاز نیست. برگزاری جلسات سخنرانی با حضور افراد موجه و صاحب نظر و با مشارکت دانشگاهیان جهت تأکید بر اهمیت شرکت در انتخابات و آگاهی‌بخشی به دانشجویان بدون سمت و سوی تبلیغاتی برای کاندیداها بلامانع است.

در این بخشنامه تأکید شده؛ برگزاری جلسات میزگرد و مناظره از سوی تشکل‌های سیاسی دانشگاه پس از تأیید کمیته سه‌ نفره استان و طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی مجاز است. همچنین استفاده از امکانات محیطی دانشگاه نظیر سالن‌های اجتماعات در راستای تبیین اهمیت انتخابات به طور اعم با پرهیز از جانبداری از فرد یا جناحی خاص بلامانع است.

با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری، امید است برگزاری پرشور انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، بار دیگر شکوه و عظمت مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی را در برابر جهانیان به نمایش بگذارد و نظام سربلند جمهوری اسلامی را بیش از پیش استحکام بخشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045210

وب گردی

وب گردی