نشست توجیهی و تشریح کمیته‌های حقوق پزشکی، حقوق رسانه و روانشناسی جنایی برگزار شد

نشست توجیهی و تشریح کمیته های حقوق پزشکی، حقوق رسانه، حقوق اقتصادی و روانشناسی جنایی با حضور امیر سماواتی پیروز برای اولین بار در کشور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در این نشست تخصصی که به همت انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت پژوهشی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان البرز در سالن اجتماعات شهید مفتح این دانشگاه برگزار شد؛ ببا استقبال خوب دانشجویان، اساتید و کارکنان روبرو گردید.

دبیر انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد کرج با اعلام این خبر گفت: این دوره برای اولین بار با این سطح در ایران و حداقل به مدت ۶ ماه برگزار می شود که تاثیر قابل توجهی در مشاغلی مانند وکالت، قضاوت و کارهای پژوهشی داشته و فراگیری آن یکی از ضروریات ورود به برخی پرونده های تخصصی در رشته حقوق است.

محمدرضا نادری در ادامه با تقدیر از همکاری تیم اجرایی، اعضاء فعال انجمن علمی دانشکده حقوق، ریاست دانشگاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، روابط عمومی، معاونت پژوهشی و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تاکید کرد: تمام این دوره ها به صورت رایگان برگزار شده و در پایان آن به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا خواهد شد.

ادامه ضمن بیان مشکلات متعدد موجود در بازار کار کنونی، درآمد اندک برای فارغ التحصیلان و پذیرفته شدگان در آزمون های وکالت، قضاوت و با اشاره به عدم کفایت واحد های درسی در دانشگاه برای فراگیری تخصصی مباحث، بر اهمیت فعالیت در حوزه های تخصصی تاکید کرد.

وی عضویت دانشجویان در کمیته ها را به منزله پذیرش سختی و تلاش زیاد برای مهارت آموزی و افزایش یادگیری قلمداد کرد که در طی آن شرکت کنندگان در رقابت علمی و پژوهشی با سایر متقاضیان قرار خواهند گرفت.

سماواتی با اشاره به تنگاتنگ بودن رقابت میان شرکت کنندگان افزود: دانشجویانی که همکاری خوبی در کمیته ها دارند، با مهارت و آموزش لازم حوزه های تخصصی مربوطه را به اتمام خواهند رساند و نتیجه زحمات خود را خواهند گرفت.

سرپرست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در ادامه به توصیف کمیته ها به صورت جداگانه به ترتیب در بخش های حقوق پزشکی، حقوق رسانه، حقوق اقتصادی و روانشناسی جنایی پرداخت و از وجود بازار کار و درآمد بالا در این حوزه ها خبر داد.

سماواتی در پایان ضمن تشکر از اعضای انجمن علمی و استقبال کم نظیر دانشجویان، به آنها توصیه کرد: رویا پردازی را کنار گذاشته و در صورت تمایل به عضویت در کمیته ها با این واقعیت روبرو شوند که باید حداقل به مدت شش ماه به صورت فشرده و سنگین فعالیت کرده و آموزش ببینند تا به هدف و نتیجه دلخواه در این کمیته ها برسند.

کد خبر: 1045216

وب گردی

وب گردی