محققان منتخب ماهیانه تا 30 میلیون ریال حق‌الزحمه دریافت می‌کنند

فدراسیون سرآمدان علمی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و کمک به ارتقای کیفیت پژوهش کشور، از دوره‌های تحقیقاتی پسادکتری حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دوره تحقیقاتی پسادکتری با هدف عمیق‌تر شدن تخصص و دانش تحقیقاتی در موضوعی خاص ارائه می‌شود. در این دوره‌ها، فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری تخصصی با جذب پژوهانه از موسسات حامی پژوهش، نزد استادان و سرآمدان علمی دوره‌های تحقیقاتی را می‌گذرانند. فدراسیون سرآمدان علمی ایران نیز در چند سال گذشته با هدف حمایت از فارغ‌التحصیلان داخل کشور و کمک به ارتقای کیفیت پژوهش کشور، از این دوره‌های تحقیقاتی حمایت کرده است.

مطابق آیین‌نامه فدراسیون، سرآمدان علمی منتخب هر سال، سهمیه جذب و همکاری با 1 الی 2 محقق پسادکتری را دارند. در این دوره‌ها، فارغ‌التحصیلان دکتری داخل کشور (که دارای حداقل یک مقاله با ضریب تأثیر بیشتر از 5 باشند) نزد سرآمدان علمی، دوره‌های تحقیقاتی خود را سپری می‌کنند و به آنها ماهانه مبلغ 30 میلیون ریال (در شهر تهران) و 25 میلیون ریال (در شهرستان‌ها) حق‌الزحمه پرداخت می‌شود. به این افراد همچنین پژوهانه معادل 50 میلیون ریال برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی پرداخت می‌شود.

مراحل جذب این حمایت ها

برای جذب این حمایت‌ها ضروری است که شخص متقاضی فارغ التحصیل مقطع دکتری داخل کشور باشد و از زمان فارغ التحصیلی، بیش از 4 سال نگذشته باشد. همچنین حداقل یک مقاله در نشریات برتر فدراسیون یا نشریات با ضریب تأثیر (IF) بالاتر از 5 داشته باشد. در صورت داشتن این شرایط، متقاضی سوابق علمی خود را به فدراسیون سرآمدان علمی ایران ارسال کرده و پس از تأیید نهایی توسط فدراسیون، دوره تحقیقاتی پسادکتری خود را شروع خواهد کرد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا به واسطه نهادهای مانند فدراسیون سرآمدان علمی، در جریان تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی شانه به شانه محققان حرکت کند و در چهارچوب امکانات و اختیارات موجود، بیشترین حمایت ممکن را از پژوهشگران واقعی به عمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045239

وب گردی

وب گردی