مردم اهمیتی به خداحافظی سلبریتی‌ها از صداوسیما نمی‌دهند

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره خداحافظی سلبریتی‌ها از صداوسیما گفت: مردم آنقدر درگیر معیشت خود هستند که اهمیتی به بودن یا نبودن عده‌ای از هنرمندان در صداوسیما نمی‌دهند.

احسان سلیمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تحریم سیمای ملی از سوی برخی هنرمندان گفت: صداوسیما از مدت‌ها قبل باید با سلبریتی‌ها خداحافظی می‌کرد و نباید با فرصت دادن به آنها کار را به اینجا می‌کشاند.

وی تصریح کرد: در فضای هنری حاکم بر کشور رویش‌های خوبی به وجود نیامده و شخصیت‌های خوبی رشد نکرده‌اند و ناچار به استفاده از سلبریتی‌ها هستیم.

به گفته دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، مدیریت سلبریتی‌ها با وجود تربیت هنرمند جدید ممکن می‌شود؛ تربیت هنرمندانی که مردم را به گمراهی نکشند نیاز به توانایی‌ دارند.

وی با اشاره به الگو‌پذیر بودن جامعه اظهار کرد: تاثیر خداحافظی سلبربتی‌ها از صداوسیما را نمی‌توان انکار کرد؛ اما آنها شوکی در فضای مجازی ایجاد نکردند که جامعه درگیر شود. مردم درگیر معیشت خود هستند و اهمیتی به بودن یا نبودن عده‌ای از سلبریتی‌ها در صداو سیما نمی‌دهند.

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: سلبریتی‌هایی که از صداوسیما خداحافظی کردند، مدت‌ها هیچ فعالیتی در رسانه ملی نداشتند.

سلیمان‌پور اظهار کرد: شهرت افراد در مقاطعی به فرهنگ کشور کمک کرده است؛ اما این موضوع در مورد شخصیت هنرمندان صدق نمی‌کند و آنها حرکتی نزولی در دو دهه گذشته داشته‌اند؛ یعنی اگر از نقش موثر آنها در ترویج فرهنگ تجمل‌گرایی و غرب‌زدگی چشم‌پوشی کنیم از برآیند هنرمندان تاثیر مثبتی نگرفتیم.

وی در مورد تحمل نقد از سوی هنرمندان یا مسئولان گفت: نقد‌پذیری خصیصه ذاتی است که از طریق شعور اجتماعی هم به دست می‌آید. برخی نقد را تخریب می‌دانند؛ اما هرگز اینگونه نیست به این دلیل که نقد دلسوزانه را باور نکرده‌ایم، نقدپذیر نیستیم.

سلیمانپور در پایان با تاکید بر اینکه نقدهای صحیح‌ را دلسوزانه ببینیم، اظهار کرد: روزی رئیس جمهور از بستن دهان منتقدان به خدا پناه برد؛ اما امروز نقد دولت سخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045246

وب گردی

وب گردی