مراسم گرامیداشت روز دانشجو در واحد شهرقدس برگزار شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب استان تهران گفت: جنبش دانشجویی در دانشگاه تهران بنا بر دو دلیل  که همان اصل استکبار ستیزی بود به راه افتاد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب استان تهران، دانشجویان دانشگاه آزاد شهرقدس و دیگر مسئولین در سالن آمفی تئاتر فنی و مهندسی دانشگاه آزاداسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

عبداله قاسمی پیربلوطی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب استان تهران با اشاره به تاریخچه روز دانشجو بیان کرد: در سال 1332 تقریبا 4 ماه بعد از کودتای همان سال، جنبش دانشجویی در دانشگاه تهران بنا بر دو دلیل که همان اصل استکبار ستیزی بود به راه افتاد، اولین مورد در رابطه با ملاقات محمد رضا پهلوی با رئیس جمهور وقت آمریکا بود و دلیل بعدی بحث صنعت ملی نفت بود که با ورود مجدد بریتانیا برای مذاکره باعث اعتراض دانشجویان شد.

وی افزود: دانشگاه محل ورود نیروهای امنیتی نیست در سال 1332 نیروهای امنیتی دانشجویان را به رگبار بستند و باعث شهادت سه نفر از دانشجویان شدند به همین علت 16 آذر به عنوان روز استکبار ستیزی در تاریخ مهین اسلامی نامگذاری شد و از اهداف دانشجویان آرمان خواهی، حق طلبی، استکبار ستیزی بوده وهمچنان است.

قاسمی پیربلوطی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد های غرب استان تهران گفت: از اتفاقات اخیر منطقه مطلع هستید این اتفاقات به دلیل بی تدبیری دولت در بحث گرانی بنزین بود که بار اقتصادی را برای مردم سنگین کرده و باعث اعتراض مردم شد ولی فقط مردم عادی در این جمع نبودند بلکه دسته اغتشاشگران و آشوبگران بودند که در پشت صحنه توسط افرادی هدایت می شدند، خدا را شاکریم که دانشجویان انقلابی دارای بصیرت در این قضیه دخیل نبودند.

قاسمی پیربلوطی ادامه داد: طبق آماری که گرفته شده نه تنها دانشجویان بلکه دانش آموزان هم در این اغتشاشات نبودند، فرق دانشجو نخبه اینجا مطرح می شود و صحبت های حکمیانه مقام معظم رهبری باعث شد که صف مردمان عادی از گروه اغتشاشگران جدا شود و حضور مردم در راهپیمایی های اخیر این قضیه را اثبات کرد.

در پایان مراسم از دانشجویان نخبه علمی در رشته های مختلف تقدی به عمل آمد.

/انتهای پیام/

کد خبر: 1045261

وب گردی

وب گردی