دوری از آرمان‌های انقلاب، عامل اصلی مشکلات کشور است

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب دوری از آرمان های انقلاب را عامل اصلی مشکلات کشور دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی فضائلی معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در جلسه گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، با بیان اینکه روز دانشجو باید دانشجویان بیشتر صحبت کنند و صحبت های آنان در این ایام بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد، گفت: اجتماعات و نشست ها و مراسم هایی که به مناسبت این روز برگزار می شود دارای علتی مهم و قابل توجه هستند که باید به معنا و مفهوم آن توجه ویژه داشت.

فضائلی با اشاره به تاریخچه و فلسفه نام گذاری روز دانشجو تصریح کرد: وقایع 16 آذر سال 1332 درست در سالی اتفاق افتاد که چندماه قبل از آن کودتای ننگین 28 مرداد به وقوع پیوسته بود و دولت ملی دکتر مصدق سرنگون و رژیم کودتایی پهلوی دوم به جای آن بر سرکار آمد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه انگلیس و آمریکا به کمک سرویس های جاسوسی خود و طراحی دقیق، عامل سرنگونی دولت مردمی مصدق بودند، اذعان کرد: سرنگونی دولت مصدق در حالی اتفاق افتاد که مصدق با آمریکائیان ارتباط مستقیم داشت و حتی چند ماه قبل از آن مصدق برای دریافت کمک مدتی را در آمریکا به سر برد.

وی با اشاره به اینکه حرکت و اعتراض دانشجویان در 16 آذر به نوعی هم اعتراض به کودتای 28 مرداد و برقراری رابطه مجدد با دولت استعمارگر انگلیس بود و هم اعتراض به سفر نیکسون به ایران، عنوان کرد: از این حرکت دانشجویان می توان به عنوان بیداری دانشجویان یاد کرد.

فضائلی با تأکید بر اینکه بیداری و آرمانخواهی مهم ترین و ارزشمندترین ویژگی یک دانشجو است، تصریح کرد: اگر روحیه آرمانخواهی از انسان سلب گردد، موجودی کم تحرک خواهد شد که مانع نقش آفرینی او خواهد بود.

وی افزود: آرمان ها و رسیدن به آن، اصلی ترین عاملی است که باعث حرکت جوامع و بهبود شرایط و ایجاد وضعیت مطلوب می شود.

وی برخی اتفاقاتی که پس از جنگ جهانی دوم در اروپا به وقوع پیوست را نام برده و افزود: نتیجه جنگ جهانی دوم کشته شدن نزدیک به 80 میلیون نفر و به بار آمدن ویرانی ها و خرابی های بسیار بود. کشورهایی که در این جنگ آسیب زیاد دیدند را می توان از ژاپن و روسیه یاد کرد اما همین کشورها نه تنها نا امید و مأیوس در جای خود باقی نماندند بلکه با اتکا به ظرفیت های داخلی امروز جزء کشورهای پیشرفته هستند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه باید ناملایمات و برخی کاستی ها را تحمل و بزرگ نمایی نکرد، گفت: آسیب شناسی آفتی که منشأ اصلی مشکلات امروز کشور است، اولین قدم در این راه است.

وی دوری از آرمان های انقلاب را عامل اصلی مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: آرمان هایی نظیر استقلال خواهی، ظلم ستیزی، عدالت خواهی و بسیاری از آرمان های دیگر انقلاب که از بدو حرکت انقلاب تا کنون بر آن تأکید شده هیچگاه کهنه نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین و دولتمردان باید ظرفیت های داخلی را باور داشته و با شناخت و تکیه بر آن به دنبال رفع کاستی ها و مقابله با چالش ها باشند، اظهار کرد: تنها عاملی که می تواند شرایط را بهبود بخشد، اتکا به این توانمندی هاست.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با پرسش و پاسخ دانشجویان از این کارشناس مسائل سیاسی خاتمه یافت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045267

وب گردی

وب گردی