دوران تحصیل دانشجویان با پرداحت حق بیمه، جزو سنوات آن‌ها محسوب می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد واحد شاهرود گفت: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان تأمین اجتماعی از این پس دانشجویان می توانند با پرداخت ماهانه مبلغ 200 هزار تومان حق بیمه در دوران دانشجویی این مدت را جزو سنوات بیمه ای خود ثبت کنند و به بیان دیگر دوران تحصیل ایشان از جانب سازمان تأمین اجتماعی جزو دوران اشتغال آنها در نظر گرفته خواهد شد."

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهرود، به همت بسیج دانشجویی و با حضور مسوولین، اساتید و جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود جشن گرامیداشت مقام دانشجو و پاسداشت مقام شهیدان دانشجو در آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای تئاتر، مسابقه و موسیقی نیز همراه بود، قزوینی سخنران مراسم به نقش شهیدان دانشجو در شکل گیری استعمار ستیزی پرداخت و ابراز کرد: تا زمانی که استعمار منفعت خود را در یک کشور و نفت و سایر منابع آن ببیند دست از آن بر نخواهد داشت و این دلیل نفوذ آمریکا و انگلیس در دوره گذشته بوده است و اکنون ایشان منافع خود را در کشور ما از دست رفته می بینند و به همین دلیل عصبانی هستند.

قزوینی با تجلیل مقام شهیدان دانشجو دانشجویان را به حق شناسی و حق طلبی و دفاع از حق دعوت کرد.

پس از پایان سخنان قزوینی احمد ابوالقاسمی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به ایراد سخن پرداخت.

وی در مورد روز دانشجو گفت: در سال 1332 تنها چند ماه پس از کودتای آمریکایی که باعث شد حکومت قانونی دکتر مصدق سرنگون شود نایب رئیس جمهوری وقت ایالات متحده تصمیم به مسافرت به ایران گرفت و در دانشگاه تهران در مخالفت به این موضوع در ۱۶ آذر دانشجویان فعال به سخنرانی در کلاسها پرداختند و ناآرامی تمامی محوطه دانشگاه تهران را فرا گرفت. دولت وقت برای پیشگیری از هرگونه اقدام بعدی تصمیم به سرکوب اعتراضات گرفت. سربازان و نیروهای ویژه ارتشی پس از هجوم به دانشگاه، به کلاسهای درس حمله کرده و صدها دانشجو را بازداشت و زخمی نمودند. نیروهای امنیتی در دانشکده فنی، اقدام به شلیک تیر کردند که موجب شهادت سه دانشجوی این دانشکده قندچی، شریعت‌رضوی و بزرگ‌نیا شد.

ابوالقاسمی فر در ادامه بر نقش دانشجویان بر تاثیرگذاری در فضای سیاسی و جهت دهی سیاسی در دوران های مختلف تاکید کرد و افزود: امروز هم دانشجویان ما باید همان نقش را در فضای سیاسی بازی کنند و با بصیرت و بیداری خیر و صلاح خود و جامعه خود را تشخیص دهند و در پی احقاق حقوق خود و بلکه تمام جامعه باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود پس از پایان سخنان خود در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان به پرسش ها و تقاضاهای مختلف دانشجویان در مورد مشکلات رفاهی پاسخ داد و دستور پیگیری را به حوزه های مختلف صادر کرد.

وی همچنین از کلیه دانشجویان دعوت کرد که در فعالیتهای پژوهشی، علمی و فرهنگی دانشگاه مشارکت داشته باشند.

ابوالقاسمی فر به عنوان هدیه روز دانشجو خبر خوشی نیز به دانشجویان داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان تأمین اجتماعی از این پس دانشجویان می توانند با پرداخت ماهانه مبلغ 200 هزار تومان حق بیمه در دوران دانشجویی این مدت را جزو سنات بیمه ای خود ثبت کنند و به بیان دیگر دوران تحصیل آن ها از جانب سازمان تأمین اجتماعی جزو دوران اشتغال آنها در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر: 1045274

وب گردی

وب گردی