کاربران سامانه تهران من در یک سال ۵ برابر شده است

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: تعداد کاربران سامانه تهران من در طول یک سال از ۵۰۰ هزار نفر به ۲.۵ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران صبح امروز در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند که با حضور مسئولان شهری و معاون علمی ریاست جمهوری در برج میلاد برگزار شد گفت: امروز خلاصه ای از آنچه خانواده بزرگ شهرداری در حوزه هوشمند سازی انجام داده را ارایه خواهیم کرد.

فرجود ادامه داد: اولین کاری که در یک سال گذشته در دستور کار ما بود داشتن برنامه منسجم در پنج سرفصل بود که کلان پروژه هایی ذیل هر کدام از اینها اجرا شد که مهمترین سرفصل آن ارایه خدمات دیجیتال به شهروندان بود و در ادامه دومین سرفصل مهم ما بحث شفافیت بود.

وی افزود: حوزه دیگر بحث نوآوری و توجه به کسب و کارهای نواور و راه اندازی مراکز نوآوری بود. همچنین حمل و نقل هوشمند و پاک را دنبال کردیم و به دنبال مدیریت ترافیک با استفاده از داده های هوشمند بودیم.

وی گفت: وی تحول دیجیتالی شهروندی به معنای استفاده از سامانه های هوشمند را زیر ساخت همه سرفصل ها عنوان کرد و گفت تلاش می کنیم تا دسترسی شهروندان راحت تر شود.

فرجود گفت: انتخابات الکترونیک در حوزه شورایاری ها اولین بار در تهران برگزار شد که اثر فناوری های نوین را بر زندگی شهری دیدیم و اکنون سامانه هوشمند ناوگان خودرویی را راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: سامانه نامگذاری هوشمند اماکن و معابر راه اندازی و سامانه ۱۳۷ توسعه یافت و اکنون شهروندان می توانند در بستر سامانه تهران من اقدام به ارسال عکس و فیلم کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران افزود: سامانه تهران من را توسعه دادیم و اکنون تعداد کاربران این سامانه از ۵۰۰ هزار به ۲.۵ میلیون نفر رسیده است.

فرجود گفت: یکی دیگر از اقدامات تجمیع سامانه بلیت بود به گونه ای که امروز همه بلیت های مورد نیاز شهروندان در یک سامانه و یک فرآیند قابل دسترس است.

وی تصریح کرد: امروز بیش از ۵۰ API به صاحبان کسب و کار ارایه شده است و در اولین اقدام بیش از ۳۰ میلیارد تومان تراکنش در آن به ثبت رسیده است.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران ادامه داد: امروز نقشه آنلاین تهران توسعه بسیار زیادی پیدا کرده و حدود ۱۴۰ لایه جدید به آن اضافه شد همچنین مسیر حمل و نقل عمومی هم به آن افزوده شد.

فرجود افزود: در سال ۹۸ وارد فاز اجرایی پروژه ها شدیم و بیشتر پروژه ها مشارکتی بود و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شد اما در دو سال آینده به یکپارچه سازی و توسعه خدمات خواهیم پرداخت و سرویس های جدیدی ایجاد می‌کنیم.

وی گفت: در سال آینده برنامه‌ریزی ما برای بهره گیری از تکنولوژی های جدید است و توسعه هوشمند خدمات و ارایه بستر یکپارچه از برنامه های بلند مدت است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران افزود: در هفته تهران هوشمند هم مجموعه رویدادهایی نظیر چهارمین رویداد تهران نوآور، اولین گذر نوآور و اولین چالش هوش مصنوعی برگزار شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1045304

وب گردی

وب گردی