آکادمی فوتبال فولاد خوزستان با همکاری دانشگاه آزاد در شوشتر افتتاح می‌شود

رئیس واحد شوشتر از عقد قرارداد بین دانشگاه آزاد و آکادمی فولاد خوزستان خبر داد و تاکید کرد: با این قرارداد استعدادهای فوتبال شوشتر در دانشگاه آزاد آموزش می بینند و نیازی به سفر کردن به اهواز ندارند.

محمدحسین پورمحمدی رئیس واحد دانشگاه آزاد شوشتر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به درآمدزایی های صورت گرفته در این واحد از اماکن ورزشی گفت: یک نمونه از درآمدزایی های صورت گرفته در واحد شوشتر، قرارداد آکادمی با باشگاه فولاد خوزستان است. فولاد خوزستان آکادمی فوتبالش را در زمین های ما در شوشتر برگزار می کند و دیگر کودکانِ با استعداد شوشتری مجبور نیستند این مسیر را تا اهواز بروند و برگردند. به صورت کلی امکانات ورزشی واحد کاملا در خدمت و در اختیار شهروندان شوشتری است.

وی ادامه داد: یعنی علاوه بر اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد از اماکن ورزشی ما استفاده می کنند، این فرصت در اختیار شهروندان و نهادها نیز داده شده تا از آن بهره گیرند. به عنوان مثال استخر بسیار خوبی داریم که به اکثر نهادهای شهری چون نظام مهندسی، سپاه، اداره برق و مراکز مختلف خدمات ارائه می دهد. این خود بخشی از همان درآمدزایی ما از امکان ورزشی است و در نظر داریم این امر را تا حد امکان گسترش دهیم.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تاکید کرد: ظرفیت های ورزش شهر و واحد دانشگاه آزاد در شوشتر گسترده و ارزشمند است. شوشتر یک شهر ورزشی است و استعدادهای ورزشی بسیار نابی در آن زندگی می کنند. سرانه اماکن ورزشی دانشگاه آزاد شوشتر در این شهر از هر نظر نسبت به ادارات و نهادهای دیگر برتری دارد. امکانات ورزشی منحصر به فردی داریم و در سطح استان هم اگر اول نباشیم دوم خواهیم بود.

عضو شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تربیت بدنی شوشتر در امکان ورزشی ما برگزار می شود و ارتباط بسیار خوبی با نمایندگان وزارت ورزش و جوانان داریم. در جذب دانشجو هم قدم های خوبی برداشته ایم و همین الان فقط در تربیت بدنی نزدیک به 700 دانشجو داریم که از کاردانی تا دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند. برگزاری مسابقات ورزشی در محیط دانشگاهی هم برای خیلی از نوجوان ها یا جوانان علاقه خاصی ایجاد کرده تا شرایط تحصیل در دانشگاه را جویا باشند. به اعتقاد من، ورزش دانشگاهی یکی از مهم‌ترین منابع جذب دانشجوست.

وی در پایان گفت: برای نخستین بار معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد بخشنامه دقیقی در مورد شیوه برگزاری مراسم روز دانشجو ابلاغ کرد که اجرا شد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت. البته در سال‌های آینده کیفیت برگزاری مراسم بهتر خواهد شد؛ چرا که در سال اول طبیعی است که نواقصی باشد. در واحد شوشتر ما یکی از آرام ترین دانشگاه های کشور را داریم چرا که پیوند خوبی با بدنه دانشجویی داریم. یکبار در ماه غذا را در سلف با دانشجویان می خوریم تا اگر مشکلی باشد، آگاه شویم. حتما برنامه منظمی برای سر زدن به خوابگاه‌ها داریم که اگر مشکلی باشد به ما بگویند. با اطمینان می گویم واحد ما یکی از آرام ترین واحدهای دانشگاهی ایران است؛ چرا که دانشجو برای بیان مشکلش نیازی به فریاد زدن ندارد چون همیشه مسئولان را در کنار خود می بیند.

پایان پیام/

کد خبر: 1045308

وب گردی

وب گردی