بزرگداشت روز  دانشجو در واحد خرم آباد برگزار شد

به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو و با تلاش دبیر خانه تشکل های اسلامی سیاسی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد مراسمی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خرم آباد، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با تبریک روز دانشجو یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد گفت: دانشجویان به عنوان فرهیختگان و قشر مرجع جامعه باید با زنده نگهداشتن روح مطالبه گری و آرمان خواهی با روشنگری و شفاف سازی نسیت به عموم مردم در انتخابات فعال باشند.

بهاروند در ادامه گفت: به منظور استفاده از نظرات سازنده دانشجویان در اداره امور دانشگاه، کمیته ای متشکل از دانشجویان برتر تشکیل شده تا از نقطه نظرات و ایده های این عزیزان به صورت مستقیم و بدون واسطه استفاده شود.

حجت الاسلام مرادیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز در این جلسه روز دانشجو را روز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو دانست و گفت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به پیروزی مسیر طولانی و پر خطری را در دوران اختناق سیتم شاهی طی کرد و 16 آذر نیزنقطه عطف و یکی از مراحل این مسیر سخت و دشوار بود.

مرادیان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان داخلی و خارجی، چون از درک مفهوم انقلاب اسلامی و آرمان های آن عاجز بودند بیکار ننشستند و هر روز دسیسه جدیدی را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بستند.

مرادیان در ادامه گفت: دانشجویان باید هشیار باشند و تحلیل درستی از شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور داشته باشند زیرا بودند کسانی که به قول مقام معظم رهبری به دلیل عدم درک صحیح شرایط از قطار انقلاب پیاده شدند.

بهروز دوستی نماینده ریاست عالی دانشگاه در تشکل های دانشجویی دیگر سخنران این جلسه بود که در سخنانی 16 آذر را نقطه عطفی برای حرکت ها و جنبش دانشجویی کشور عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان باید نماد استکبار ستیزی و عدالت خواهی در جامعه باشند.

وی شرایط امروز جنبش های دانشجویی را زیبنده نظام اسلامی ندانست و گفت: امروز ارتباط تنگاتنگی بین حرکت های دانشجویی و مسایل و مشکلات جامعه وجود ندارد، جنبش های دانشجویی باید دردهای جامعه را احصاء کرده و در جهت رفع این مشکلات آنها را با صدای بلند به گوش مسئولین برسانند.

در پایان این جلسه از خانواده شهیدپرورش و جمعی از دانشجویان برتر با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045319

وب گردی

وب گردی