احداث 5 واحد مسکونی توسط دانشگاه آزاد استان بوشهر در مناطق سیل زده استان لرستان

دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان به منظور مشارکت در ساخت 5 واحد مسکونی برای هموطنان نیازمند در مناطق سیل‌زده استان لرستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه تمدید تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر خبر از احداث 5 واحد مسکونی از محل کمک های دانشگاهیان استان بوشهر در مناطق سیل زده استان لرستان داد و گفت: مقدمات کار برای احداث ایمن و اساسی این واحدها با مشارکت کمیته امداد امام خمینی ( ره) فراهم‌شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه این دانشگاه به عنوان بخشی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ایام وقوع سیل، حضور در کنار مردم را وظیفه شرعی خود دانست، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ایام وقوع سیل همچون سایر نهادهای مردمی و انقلابی با عزمی جهادی و روحیه ای خستگی ناپذیر علاوه بر جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی نظیر لوازم بهداشتی، پتو، لباس، آب‌معدنی، مواد‌غذایی، خرما، کنسرو و سایر مایحتاج ضروری دیگر، با برپایی موکب و تهیه ملزومات و طبخ غذای گرم با تمام ظرفیت سعی بر کمک‌رسانی و کاهش آلام هموطنان سیل‌زده کرد.

عبدالهی با تأکید بر اینکه انقلابی و مردمی بودن ویژگی شاخص دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر این که در این خصوصیت اشتراک دارند، هر دوی این نهادهای انقلابی در مأموریت توانمندسازی و زدودن کاستی ها نیز مشترک هستند.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از همکاری این دو نهاد مردمی و انقلابی، اضافه کرد: رسالت کمیته امداد امام خمینی ( ره) توانمندسازی مادی و معنوی اقشار کم بضاعت جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی نیز وظیفه توانمندسازی علمی آحاد مختلف مردم را عهده دار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان بخش بسیار مهم و تأثیرگذاری از جامعه هستند، گفت: امید است در سایه این تفاهم نامه همکاری، دانشگاهیان در زمینه فقرزدایی، رفع محرومیت و توانمندسازی اقشار تحت پوشش کمک رسان کمیته امداد باشند.

احمد لطفی با بیان اینکه یکی از وظایف کمیته امداد، توانمندسازی نیازمندان با بهره گیری از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی و دیگر نهادها است، تشریح کرد: کار توانمندسازی در کمیته امداد امام خمینی (ره) در 3 بخش تعریف شده و در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: بخش اول تهیه و ارائه بسته های حمایتی متناسب با نیازهای اولیه، بخش دوم توانمندسازی فرهنگی و علمی و بخش سوم توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته در زمینه اشتغال زایی و مهارت آموزی است.

لطفی با اشاره به اینکه طرح اکرام محسنین 20 سال است که در کشور با 2 رویکرد عمل به سیره مولای متقیان حضرت علی (ع) و بهره گیری از مشارکت مردمی در رفع مشکلات نیازمندان در حال اجرا است، با درخواست از مشارکت دانشگاهیان و برقراری طرحی با عنوان « هر دانشگاهی حامی یک کودک دانش آموز» شد و عنوان کرد: طرح اکرام طرحی خداپسندانه، امیدبخش است که هم یاری دهنده و هم کمک گیرنده از ثواب و لذت معنوی آن بهره مند می شوند.

در پایان تفاهم نامه های همکاری و طرح اکرام تبادل شد.

کد خبر: 1045327

وب گردی

وب گردی