نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی بهره‌وری ایران برگزار شد

نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی بهره‌وری ایران با هدف انجام همکاری‌های آموزشی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی بهره‌وری ایران با حضور جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و مهندس فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری برگزار شد.

علمایی در این نشست با ارائه گزارشی از ساختار جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در دوره جدید مدیریتی، دانشگاه به صورت مسئله‌محور دیده شده است و بر این اساس یک ساختار جدید برای دانشگاه ایجاد و معاونت‌های موضوعی ایجاد شدند. بر این اساس معاونت علوم مهندسی و کشاورزی، معاونت علوم انسانی و هنر، معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و... به ساختار دانشگاه اضافه شد تا در جهت مسئله‌محور کردن دانشگاه گام بردارند.

وی ادامه داد: در این دوره در جهت اشتغال دانشجویان، بحث اقتصاد شهری مطرح شده تا با برنامه‌ریزی‌های لازم، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند اقتصاد شهر را ارتقا دهند. دانشگاه جوار صنعت نیز یکی دیگر از برنامه‌های ساختار جدید دانشگاه است که به اشتغال جوانان کمک خواهد کرد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه به دنبال تولید دانش و بهره‌وری در صنعت به صورت توأمان است، اظهار داشت: یکی از حوزه‌های بسیار مهم که به صورت تخصصی در آن کار شده، حوزه کشاورزی است و دانشگاه آزاد اسلامی با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و سیاست‌گذاری‌های صحیح به دنبال ارتقای این حوزه در کشور است.

علمایی از همکاری با سازمان ملی بهره‌وری کشور در حوزه آموزشی استقبال و ابراز امیداوری کرد این همکاری بتواند به ارتقای آموزش عالی و حل مشکلات کشور کمک کند.

آموزش عامل اصلی بهره‌وری در یک کشور است

در ادامه، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با تأکید بر اهمیت مسئله‌محوری دانشگاه‌ها در کشور، گفت: این رویکرد کمک می کند تا نیروی دانشگاهی به عنوان یک متخصص تربیت شده و به محیط کار وارد شود تا راهکارهای مناسب برای حل مسائل کشور اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف سازمان‌ها، فقدان توانمندی حل مسئله در نیروی کار است، ابراز امیدواری کرد با انجام همکاری‌های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی، این توانمندی در نیروی کار ایجاد شود.

پهلوانی با بیان اینکه یکی از مشکلات اشتغال جوانان، عدم تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار است، تصریح کرد: اگر دانشجویان بتوانند در حین تحصیل، با صنعت ارتباط داشته و کارآموزی انجام دهند، در بهره‌وری بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش عامل اصلی بهره‌وری در یک کشور است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقای آموزش صورت گیرد.

گفتنی است در این نشست درخصوص فعالیت و همکاری‌های دوجانبه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی بهره‌وری ایران تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045342

وب گردی

وب گردی