صادرات چسب‌های پلیمری ایران‌ساخت

یک شرکت دانش‌بنیان در کشور به دانش تولید چسب‌های پلیمری دست پیدا کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی نجار دیسفانی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره ویژگی چسب‌های پلیمری تولیدی این شرکت گفت: چسب‌های بسته‌بندی لومیناک دارای کاربردی وسیع جهت بسته‌بندی انواع کارتن، جعبه دستمال کاغذی، نی چسبان، جعبه‌های متالایز و ... است.

وی افزود: از ویژگی‌های منحصر بفرد چسب‌های بسته‌بندی لومیناک می‌توان به چسبندگی فوق العاده، شفافیت، زمان تثبیت پایین و انعطاف‌پذیری آن اشاره کرد.

این فعال فناور همچنین درباره چسب‌های گرماذوب مورد استفاده در صنعت چوب گفت: این چسب به طور گسترده در انواع دستگاه‌های لبه چسبان جهت چسباندن نوار لبه‌های چوبی و PVC به صفحات MDF، نئوپان و غیره استفاده می‌شود.

به گفته نجار دیسفانی، چسب‌های گرانول و قالبی لومیناک با گریدهای مختلف دارای قدرت چسبندگی بالا متناسب با انواع دستگاه‌های لبه چسبان در این شرکت تولید شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: محصولات این شرکت به کشورهای عراق، افغانستان و گرجستان صادر شده است.

وی ادامه داد: به طور متوسط قیمت محصول این شرکت در مقایسه با نمونه ساخته شده کشور ترکیه 10 درصد و در مقایسه با محصول ساخت کشور آلمان 25 تا 30 درصد ارزان‌تر است.

نجار دیسفانی درباره میزان اشتغال‌زایی ایجاد شده در این شرکت گفت: این شرکت توانسته به صورت مستقیم برای 38 نفر و به صوت غیرمستقیم برای 120 نفر شغل ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تاکید کرد: این شرکت ظرفیت بالایی برای گسترش تولیدات و محصولات جدید دارد. امیدواریم با کمک مسئولان این مهم تحقق پیدا کند.

این فعال فناور ادامه داد: در برخی صنایع، نیاز این‌گونه محصولات از طریق واردات برطرف می‌شود که لازم است مسئولان کشور با حمایت‌‌های تسهیلاتی از بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شرایطی را فراهم کنند که این شرکت‌ها بتوانند به دانش و فناوری مورد نیاز برای تولید محصول جدید دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045358

وب گردی

وب گردی