دانشجویان برای فعالیت پژوهشی و فرهنگی نیاز به انگیزه دارند

دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان برای فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی نیاز به انگیزه بیشتری دارند، به نظر می‌رسد دانشجو به‌خاطر دغدغه معیشتی بی‌انگیزه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صبح امروز در واحد تهران مرکزی این دانشگاه برگزار شد، در این مراسم از 20 دانشجوی نمونه و برگزیده تجلیل شد.

6 نفر از تجلیل‌شدگان دانشجویان نمونه علمی و پژوهشی بودند که فعالیت‌های گسترده‌ای در انتشار مقاله، انجام طرح تحقیقاتی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و علمی داشتند.

دیگر تجلیل شدگان مراسم روز دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کانون‌های فرهنگی، هیئت‌های دانشجویی، ورزش و فعالیت‌های جهادی مشارکت فعال داشتند در این مراسم همچنین از دانشجویان برگزیده شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شد.

ابوالفضل کربلایی حسینی غیاثوند، دانشجوی دکتری معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین یکی از دانشجویان نمونه تجلیل شده در مراسم روز دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی است.

این دانشجو تا کنون 19 مقاله علمی-پژوهشی و ISI به چاپ رسانده و 12 مقاله ارائه شده در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی دارد؛ همچنین در سوابق تجربیات وی تالیف 2 کتاب و گردآوری 2 جلد مجموعه مقالات وجود دارد.

کربلایی حسینی از نظر شاخص‌های فرهنگی نیز رتبه سوم مسابقات سراسری قرآن و عترت سال 96 و رتبه اول در بخش طراحی ماکت در مسابقات نمای شرق کشور سال 98 را کسب کرده است، مدیرمسئولی و سردبیری نشریه معماری دانشجویی آسمانه قزوین، عضویت و ریاست هیئت موسس انجمن علمی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین نیز در کارنامه کاری این دانشجو دیده می‌شود.

دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی در بخش فعالیت‌های علمی-پژوهشی نیز مجری دو طرح تحقیقاتی و مشارکت در اجرای یک طرح تحقیقاتی را انجام داده است.

کربلایی حسینی از دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره انتظارات دانشجویان از مسئولان دانشگاه آزاد و چگونگی گسترش فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی به پژوهش و فرهنگ توأمان توجه می‌کنند، در واحد قزوین این توجه دو ساحتی وجود دارد که می‌توان در تمام واحدها این فعالیت‌ها منعکس شود تا دانشجویان با قعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی که می‌توانند اجرا کنند، آشنا شوند.

وی در توصیه‌ای به سایر دانشجویان بیان کرد: فعالیت در نشریات دانشجویی و شرکت در همایش‌های علمی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند به پیشرفت و تعالی دانشجو و دانشگاه آزاد کمک کند.

دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی درباره دیدگاه بعضی از کارشناسان درباره وجود رخوت در دانشجویان خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت همه دانشجویان نسبت به فعالیت فرهنگی یا پژوهشی بی‌تفاوت شده یا مدرک‌گرا هستند؛ اما می‌توان گفت به طور کلی دانشجویان نیاز به انگیزه بیشتری برای این فعالیت‌ها دارند.

کربلایی حسینی اشاره کرد: دانشجو به‌خاطر دغدغه معیشتی به نظر می‌رسد بی‌انگیزه شده است، زمینه‌هایی که می‌تواند برای فعالیت دانشجویان در عرصه فکری و حرفه‌ای مناسب شود در سخنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045360

وب گردی

وب گردی