200 دانشجوی غیرایرانی در واحد نجف آباد تحصیل می کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: حدود ۲۰۰ دانشجوی غیر‌ایرانی در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و در ترم جاری هم بیش از ۴۰دانشجوی جدید خارجی پذیرفته شده و ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیررضا نقش در نشست هم‌اندیشی و مراسم دانش آموختگی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با بیان اینکه این دانشگاه جزء واحد‌هایی است که دانشجوی غیر‌ایرانی جذب می‌کند گفت: حدود ۲۰۰ دانشجوی غیر‌ایرانی در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و در ترم جاری هم بیش از ۴۰دانشجوی جدید خارجی پذیرفته شده و ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مولود بزرگ انقلاب اسلامی است و با سرمایه اولیه امام خمینی(ره) تاسیس و آغاز به کار کرد و امروز بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور به عنوان یک ثمره بزرگ انقلاب اسلامی کمک شایانی را به آموزش عالی کشور انجام داده است.

وی گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم فعالیت خود در حال گذراندن دهه تکامل خود است و این افتخار را دارد که نیمی از بار آموزشی عالی کشور را بر دوش می کشد و امروز بالغ بر ۵ میلیون فارغ التحصیل را تقدیم جامعه کرده است.

نقش افزود: هم اکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و تمامی این افتخارات در کمتر از یک دهه اتفاق افتاده است.

نقش خاطرنشان کرد: در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، این واحد دانشگاهی هم به عنوان یک واحد درخشان و پرافتخار در آستانه سی و پنجمین سال تأسیس خود قرار دارد و هم اکنون به عنوان یکی از دو واحد جامع مستقل کشور شناخته می‌شود که این دستاورد نتیجه تلاش و همت کارمندان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و مدیران پیشین این واحد دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با بیان اینکه ارتباط با صنعت، جذب طرح های پژوهشی برون دانشگاهی و فعالیت های فناورانه ای که در این واحد دانشگاهی انجام می‌شود در سطح کشور و جامعه بین الملل مطرح است افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در یک ماه اخیر، موفق به کسب سه جایگاه در بعد بین‌المللی شده که کسب مدال نقره نمایشگاه و مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌های کرواسی، مدال طلای جشنواره بین‌المللی نوآوری انرژی کره جنوبی و عنوان یک درصد پراستنادترین پژوهشگران برتر جهان در سال ۲۰۱۹ از آن جمله است.

امیررضا نقش ادامه داد: دو مرکز رشد و هسته های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد هر کدام با اخذ مجوزهای جداگانه از وزارت علوم و وزارت بهداشت در حال فعالیت است و دانشجویان علاقه مند می توانند ایده های خلاقانه خود را به محصولات با قابلیت تجاری سازی تبدیل کنند.

وی اشتغال دانشجویان را از دغدغه‌های اصلی مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی برشمرد و افزود: مهارت آموزی در کنار تحصیل در قالب شعار هر دانشجو یک مهارت از دیگر رویکردهای جدید و مورد تاکید در دانشگاه آزاد اسلامی است.

نقش ادامه داد: ضریب اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ضریب بالا و قابل قبولی است.

وی گفت: دفتر جذب دانشجویان غیر ایرانی ۵ ماه است در این واحد دانشگاهی تاسیس شده است و امیدواریم در تمامی شئونات آموزشی فرهنگی دانشجویی و پژوهشی خدمات قابل قبولی را به دانشجویان ارائه کند.

کد خبر: 1045374

وب گردی

وب گردی