آقای رئیس جمهور  چرخ تدبیر شما مستضعفان را لابلای معافیت‌های مالیاتی سلبریتی‌ها لِه می‌کند

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: آقای رئیس جمهور! فکر نمی‌کنید چرخ تدبیر شما نه‌تنها به نفع جیب مستضعفان نمی‌چرخد؛ بلکه آنها را در لابلای معافیت‌های مالیاتی سلبریتی‌ها لِه می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس جمهور امروز دوشنبه 18 آذرماه 98 با دو روز وقفه به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه فرهنگیان رفت و صحبت‌هایی را خطاب به جامعه دانشجویی مطرح کرد.

محمد زادمهر، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به‌عنوان یکی از سخنرانان برنامه پشت تریبون رفت و در ابتدا با ذکر جمله‌ای از شهید بهشتی اظهار کرد: «من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می‌دهم». بنده امروز نماینده دانشجومعلمان، معلمان و نماینده بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور، جامعه اسلامی دانشجویان هستم که در دو سال گذشته از تریبون 16 آذر حذف شده بود. آقای رئیس جمهور شاید انتظار دیدن ما را نداشتید؛ اما امروز بنده از شرافت جنبش دانشجویی و دانشگاه تربیت معلم دفاع خواهم کرد.

وی با اشاره به نکاتی در باب مسائل کشور و دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه فرهنگیان گفت: آقای روحانی! از جمعه بی‌خبری شما بیش از 20 روز گذشته؛ اما آیا خبر دارید چه مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است؟ از گله‌مندی مردم آگاهید؟ آقای روحانی! می‌شود صادقانه به مردم بگویید چطور به نرخ بنزین سه هزار تومانی رسیدید ؟ آقای رئیس! ما به مردم می‌گوییم یارانه بنزین را به شما بازگردانند؛ اما شما عذرخواهی خشک و خالی از مردم کنید. زمانی که می‌شود با افزایش درصد مالیات اقشار پردرآمد جامعه یا حتی افزایش درصد مالیات بر دخانیات، کسری بودجه را جبران کرد؛ چرا مردم؟ چرا اقشار مستضعف جامعه؟ آقای روحانی! این انقلاب برای مستضعفان است و حافظان اصلی این انقلاب نیز مستضعفان هستند. آقای رئیس جمهور! فکر نمی‌کنید چرخ تدبیر شما نه‌تنها به نفع جیب مستضعفان نمی‌چرخد؛ بلکه آنها را در لابلای معافیت‌های مالیاتی سلبریتی‌ها لِه می‌کند؟

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: اخیراً شما و حضرات دولت تدبیر و امید گفته‌اید به آمریکا اعتمادی نیست، چه عجب آقای رئیس. سال 92، 94 و 96 را یادتان رفته است؟ این دانشجویان نبودند که خلأهای بزرگ برجام را به شما گوشزد کردند و گفتند لبخندها از روی خیانت است، نه رفاقت؟ این شما نبودید که ما را بی‌شناسنامه خواندید؟ آقای دکتر ما هم شناسنامه، هم کارت دانشجویی و هم هویت داریم؟

زادمهر با بیان مشکلات خصوصی‌سازی بیان کرد: این چه بساطی است در کشور که هرکجا دولت شما توان مدیریت ندارد، دست به خصوصی‌سازی زده و در کمتر از چندسال، ویرانه تحویل داده است؟ ظاهراً کارخانه‌ای ویرانه‌ساز به اسم سازمان خصوصی‌سازی در کشور داریم. آقای رئیس! برای ماندگاری در ذهن‌تان، تعطیلی یا ویرانی هپکو اراک، کنتورسازی قزوین و کارخانه غله همدان را می‌گویم، شاید اندکی نگران حال کارگران مظلوم بشوید. نظارت، نظارت و نظارت حلقه مفقوده خصوصی‌سازی افسارگریخته در کشور است. با تمام گفته‌ها به نظرتان همچنان می‌شود به دولت‌تان در این باب امیدی داشت؟

وی افزود:‌ آقای رئیس جمهور! همانطور که از نامش پیداست شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نماد توسعه فرهنگ و ادب باشد؛ اما بعضی کلمات در ادبیات اعضای آن نمی‌گنجد؛ همانگونه که در ادبیات بنده در دانشگاه فرهنگیان نمی‌گنجد، آن کلمات را باید به کسی گفت که چشم امید به ضد انقلاب دارد. آقای رئیس جمهور! آیا فلسفه وجودی شورای انقلاب فرهنگی را قبول دارید؟ اگر ندارید که وای به حال جمهوری اسلامی که شخص دوم و البته اول اجرایی آن ساختارهای قانونی را قبول ندارد. اگر قبول دارید شواری عالی انقلاب فرهنگی جای مطرح کردن بنزین نیست. برای اسلامی شدن دانشگاه ها چه کرده‌اید؟ این حجم از سندهای تحولی که تصویب شده در دولت تدبیر و امید به کجا رسیده است؟

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: در باب وزارت علوم صحبت بسیار است؛ اما با دلی خون عبور می‌کنم. در باب وزارت آموزش و پرورش؛ روزی گفتند وزیری برای نامزد شدن در مجلس استعفا داده، شما هم با آغوش باز پذیرفتید. آقای روحانی هم شما می‌دانید، هم ما می‌دانیم و هم لبوفروش جلوی دانشگاه می‌داند که او برای مجلس نرفت؛ بلکه بدقولی‌ها در باب معیشت معلمان باعث شد وزیر فرار کند. آقای رئیس جمهور! به‌جای نظرسنجی از چهره‌های مردم لطفاً اندکی با مردم صحبت کنید، صادقانه پاسخ بدهید که آیا با این نگاه و عملکرد، مردم که هیچ، توانسته‌اید وزیران‌تان را در کابینه حفظ کنید؟

زادمهر تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان را باید راهبردی‌ترین دانشگاه کشور دانست و اثبات این حرف، حضور رهبری معظم انقلاب در جمع دانشجویان در سال‌های گذشته است. این نگاه رهبر نظام است؛ اما نگاه دولت شما تبدیل شدن دانشگاه فرهنگیان به حیاط‌خلوت وزارت آموزش و پرورش است. آقایان! بگذارید دانشگاه نفس بکشد، بگذارید تربیت معلم روی پاهای خود بایستد.

وی ادامه داد: آری، بعد از حکومت 54 ماهه فردی که فلسفه تأسیس دانشگاه فرهنگیان را قبول نداشت و ویرانی‌های بسیاری برای دانشگاه به بار آورد، اکنون این روزها شاهد اتفاقات مثبتی در دوران مدیریتی جدید هستیم؛ اما آقای روحانی! یادتان هست امسال، نه سال 92، نه 93، نه 94، نه 95، نه 96 و نه 97؛ بلکه سال 98 است و ما همچنان منتظر گلابی‌های برجام، چرخیدن چرخ اقتصاد، گسترده شدن سفره مردم و سقوط املت از غذاهای لاکچری هستیم!

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: آقای رئیس! خاطرات قطار سوخته، مسکن مهر مزخرف، سیل گرگان و خوزستان، زلزله کرمانشاه و آذربایجان و شاهکار دلار، سکه و بنزین از یادهای مردم فراموش نخواهد شد. راستی حاضرید یک‌بار دیگر باهم تیزرهای تبلیغاتی سال 96 را ببینیم؟ 6 سال است که رئیس جمهور ایران اسلامی هستید و خودتان باعث و بانی حال و روز و وضعیت فعلی مملکتید. آقای رئیس! به‌جای خیال‌های باطلی همچون رفراندوم، ویرانه‌ها را آباد کنید.

زادمهر در پایان گفت: آقای دکتر! بدانید ما مخالف شما نیستیم، ما منتقد عملکردتان هستیم و در پایان از طرف دانشجویان، استادان، کارمندان، کارگران و هر قشر دیگری که شما فکرش را می‌کنید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که باید سرلوحه کاری شما باشد، به‌همراه قانون اساسی برای بازگشت دوباره به قانون را خدمت شما تقدیم می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045376

وب گردی

وب گردی