کاری نکرده ام که ...

در نگاه اول فرقی نمی کند مدرسه برای چه کسانی ساخته می شود، چرا که هدف، احداث مکانی مقدس است که برای ارتقای دانش و تحصیل دانش آموزان این مرز و بوم ساخته می شود. اما نه ؛ فرق می کند وقتی قرار است مدرسه ای برای دانش آموزان خاص با نیازهای ویژه بسازی قصه فرق می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ساخت و احداث مدرسه برای بچه هایی که دارای نیازهای ویژه هستند، کمی متفاوت است باید بتوانی درد و رنج آنها و خانواده هایشان را درک کنی، باید بدانی که این دانش آموزان محدودیت هایی دارند که باعث می شود ناتوان تر از دیگران به نظربرسند، باید برای امکان حرکت راحت تر ویلجر، به فکرساختن رمپ باشی و برای بالا رفتن از پله ها، آسانسورنصب کنی؛ همه این افکاربود که ذهن " علی روحی " که پیشترها درمانگاهی در شهر قروه کردستان ساخته بود و با مقوله نیکوکاری آشنا بود را درگیر کرده بود.

مدت ها بود که در ذهن این خیر مدرسه ساز تصویر ساخت مدرسه ای مجهز برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه مرور می شد و می دانست که باید برای دانش آموزان معلول کاری کند و این کار بزرگ با ساخت مجتمع آموزشی صدرا در منطقه یک تهران محقق شد.

نامش را که در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی صدرا می خوانند می ایستد ، سرش را پایین می اندازد و با ادب و احترام می گوید:« کاری نکرده ام که... »

کاری نکرده ام که ...

نامش را که در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی صدرا می خوانند می ایستد ، سرش را پایین می اندازد و با ادب و احترام می گوید:« کاری نکرده ام که... » اما دانش آموزان کم توان ذهنی که بی بهانه لبخند می زنند و خانواده های آنها خوب می دانند که علی روحی کاری بزرگ کرده است و در حال حاضر 130 دانش آموز از مقطع آمادگی تا مقطع متوسطه در این مجتمع درس می خوانند.

روحی در مورد ساخت مجتمع آموزشی صدرا می گوید: «ساختمان قبلی مدرسه فرسوده بود و در سال 90 به صورت کامل تخریب و از نو در 4 طبقه و 13 کلاس درس و 7 اتاق اداری برای دانش آموزان کم توان ذهنی ساخته شد.»

او به ترمیم، تعمیر و بازسازی امام زاده زید(ع) در بازار اشاره می کند و می گوید: «امامزاده را به صورت کامل بازسازی کردم و درمانگاهی در شهر قروه استان کردستان ساختم اما ساخت این مدرسه برایم حس و حال دیگری داشت چون می بینم به این حوزه کمتر پرداخته شده و حس کردم باید نگاه ویژه تری به ساخت مدارس استثنایی داشت.»

احداث مرکز آب درمانی برای دختران معلول جسمی حرکتی

وقتی بتوانی رضایت و خوشحالی را که در چشمان معصوم دانش آموزان کم توان ذهنی ببینی، انگیزه های بیشتری در دلت جوانه می زند و تصمیم های مهمتری می توانی بگیری.

روحی با اشاره به تصمیمات جدید خود می گوید: « الان تصمیم گرفتم که مدرسه کناری مجتمع که مدرسه پیروزی نام دارد را بازسازی کنم و در آن درمانگاه و مرکز آب درمانی برای معلولان جسمی حرکتی دختران احداث کنم چرا که فکر می کنم دخترانی که معلولیت جسمی حرکتی دارند نیازهای ویژه ای دارند و نیازهایشان با افراد عادی متفاوت است.»

او قصد دارد مغازه ای با کاربری سوپر مارکت در پایین مدرسه احداث کند تا دانش آموزان استثنایی بتوانند با مفهوم خرید و فروش، در آمد و پول آشنا شوند و به آن ها به صورت کارگاهی و عملی آموزش های لازم داده شود و کار در فروشگاه را تجربه کنند

او قصد دارد مغازه ای با کاربری سوپر مارکت در پایین مدرسه احداث کند تا دانش آموزان استثنایی بتوانند با مفهوم خرید و فروش، در آمد و پول آشنا شوند و به آن ها به صورت کارگاهی و عملی آموزش های لازم داده شود و کار در فروشگاه را تجربه کنند و در کنار آن از درآمد زایی فروشگاه برای خود دانش آموزان استفاده شود.»

نیکوکاری در خانواده ام ارثی است

روحی به ارثی بودن نیکوکاری در خانواده خود اشاره می کند ومی گوید: «پدرم "حیدر روحی "هم خیّر بود و حس نیکوکاری در قلب و روح پدر و مادرم وجود داشت و خوشحالم که این حس به من و خانواده ام منتقل شد و می توانم قدم کوچکی برای ارتقای سطح دانش در جامعه بردارم.»

"صدرا" پسر کوچک علی روحی که مدرسه به نام اوست در سفر مصر است و در کنار دیگر دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات المپیک اسکیت حضور دارد.

علی روحی در پایان، قول ساخت یک مرکز شبانه روزی و اردوگاهی برای دانش آموزان معلول را داد تا با این کار بارقه های امید در دلشان زنده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045377

وب گردی

وب گردی