افزایش  مرگ و میر بر اثر گاز گرفتگی به نسبت پاییز گذشته

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، با بیان اینکه گزارش مسمومیت‌های گروهی افزایش یافته است، گفت: استفاده از وسایل گرمایشی بدون دود کش معضلی بوده که تاکنون به مرگ بسیاری از افراد منجر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور، با اشاره آمار مسمومیت‌ها با گاز مونوکسید کربن در فصول سرد سال، گفت: رشد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در نتیجه افزایش استفاده از وسایل گرمایشی رخ می‌دهد.


وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری با وجود اینکه فصل سرد سال هنوز آغاز نشده بود در حدود ۲۲۴ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند، افزود: این آمار در سال گذشته در مدت مشابه کمتر بود از این رو باید مردم توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.


خالدی با تاکید بر اینکه از ابتدای مهر ماه تاکنون ۹۷ نفر از هموطنان در اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: در سال گذشته در مدت مشابه ۳۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه شتاب زدگی در روشن کردن وسایل گرمایشی یکی از علل مسمومیت با گاز است، گفت: متاسفانه چیزی که در هفته‌های گذشته شاهد بودیم در خصوص گزارش مسمومیت‌های گروهی بوده که باید در این خصوص آموزش‌های لازم ارایه و توصیه‌های ایمنی جدی گرفته شود.

خالدی با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته مسمومیت با گاز در استان‌های خراسان و فارس با مسمومیت ۲۰ نفر و ۵۰ نفر گزارش شده است، افزود: استفاده از وسایل استاندارد گرمایشی مهم‌ترین موضوعی است که از بروز چنین حوادثی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه شاید در استفاده از وسایل غیر استاندارد تهدیدی برای جان افراد وجود نداشته باشد، گفت: در مورد وسایل گرمایشی نتیجه استفاده از چنین وسایلی مرگ است از این رو باید در آغاز فصل سرد سال استاندارد‌ها قبل از نصب وسایل گرمایشی مدنظر باشد.


سخنگوی سازمان اورژانس کشور، با تاکید بر اینکه نصب و نگهداری وسایل گرمایشی باید توسط کارشناسان امر و با دقت صورت بگیرد، افزود: استفاده از وسایل گرمایشی بدون دود کش موضوعی است که تاکنون به مرگ بسیاری از افراد منجر شده و در این رابطه متاسفانه باور‌های غلطی وجود دارد.

وی ادامه داد: بعضا در جابه جایی‌هایی که از سوی خانم خانه انجام می‌شود لوله بخاری جدا شده و افراد در معرض مسمومیت با گاز قرار می‌گیرند که در این خصوص نیز باید رعایت ایمنی صورت بگیرد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1045386

وب گردی

وب گردی