مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 19 آذر

«ممنوع بودن حضور رسانه‌ها در جلسه روحانی با دانشجویان، دعوت از نشریات دانشجویی برای نقد دانشگاه آزاد و آغاز توزیع کارت آزمون فراگیر ارشد پیام‌نور» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 19 آذر به شرح زیر است:

حضور رسانه‌ها در جلسه روحانی با دانشجویان ممنوع بود

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به حضور حسن روحانی در دانشگاه فرهنگیان پرداخته است. حسن روحانی روز گذشته نخستین‌بار پس از اجرای تصمیم بنزینی دولت که با اعتراضات گسترده‌ای همراه شد در تریبونی دوطرفه حاضر شد. البته او با وجود هماهنگی دانشگاه‌های بزرگ کشور مانند فردوسی مشهد و علوم‌پزشکی ایران، دانشگاهی به دور از تب و تاب سیاسی را برای 16 آذر پرالتهاب 98 انتخاب کرد تا هم برای گرامیداشت روز دانشجو، به دانشگاه رفته باشد و هم در جوی خنثی‌تر نسبت به سایر دانشگاه‌ها شنونده انتقادات دانشجویان باشد؛ چراکه از ابتدای هفته جاری در برخی دانشگاه‌های بزرگ به‌خصوص در پایتخت تجمع‌های اعتراضی مختلفی برگزار شده و دانشجویان با استفاده از فرصت برنامه‌های دانشجویی انتقادات گسترده‌ای به عملکرد دولت دوازدهم وارد کردند. روحانی که تاکنون درخصوص روز دانشجو، رکورد ویژه و متفاوتی نسبت به روسای‌جمهور پیش از خود ثبت کرده - به نحوی که از سال 92 تاکنون 16 آذر هرسال به دانشگاه رفته و شنونده اظهارات فعالان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بوده- امسال چه با انتخاب دانشگاه و چه با نحوه اطلاع‌رسانی برنامه و همچنین عدم دعوت از خبرنگاران تلاش کرد این مراسم به صورت نمادین، با نهایت کنترل و به دور از حواشی اجرا شود که می‌توان گفت تا حد زیادی هم در این زمینه موفق بود. ادامه این گزارش را می‌توانید در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

دعوت از نشریات دانشجویی برای نقد دانشگاه آزاد

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به برگزاری مراسم روز دانشجو توسط دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته است. دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: باور داریم که نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به تشکل‌ها، کانون‌ها، عناصر فعال و کنشگران فرهنگی که دانشجویان هستند، باید تغییر کند. از دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، بیش از یک سال می‌گذرد و در این مدت تعداد نشریات دانشجویی، کانون‌ها و تشکل‌های اسلامی- سیاسی دانشجویان تا دو برابر رشد داشته است؛ اما آنچه لازم داریم، تغییر فرهنگ حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی است. برای این کار از نشریات دانشجویی می‌خواهم یک شماره ویژه از نشریات خود را به نقد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دهند. به بهترین و سازنده‌ترین نقد نسبت به عملکرد بنده در یک سال گذشته، جایزه اهدا خواهد شد.

کاهش ۱۰۰۰ میلیاردی اعتبار «فرهنگ» در بودجه ۹۹

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیختگان،سعیدرضا عاملی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در نشستی با معاونان فرهنگی دستگاه‌ها گفته است: «درحال حاضر بودجه حاصل از یارانه‌ها ۱۲۰۰ میلیارد تومان است؛ اما کل بودجه سال ۹۹، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است؛ یعنی دو برابر بودجه کشور ما بودجه یارانه داریم، اما به دلیل بی‌توجهی به فرهنگ مصرف بسیاری از بودجه‌ها در این زمینه به‌ هدر می‌رود و ما برای یک واحد انرژی 6 واحد انرژی مصرف می‌کنیم و اگر به بخش فرهنگ توجه شود، می‌توانیم شاهد معجزه اقتصادی در کشور شویم.»

وی با تاکید بر اینکه تعدد نهادهای فرهنگی در کشور ما یک مسئله است، گفت: «در لایحه بودجه سال ۹۹، ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار فرهنگی کشور کاهش یافته، اگرچه این کاهش منابع به دلیل کاهش اعتبار در کشور اتفاق افتاده است.»

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 19 آذر به شرح زیر است:

آغاز توزیع کارت آزمون فراگیر ارشد پیام‌نور

آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور سال 1398 جمعه 22 آذر 98 با حضور 65 هزار و 770 داوطلب برگزار می‌شود. از این تعداد 34 هزار و 666 داوطلب زن و 31 هزار و 104 داوطلب مرد هستند. کارت‌ شرکت در آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از امروز سه‌شنبه 19 آذر 98 برای مشاهده و پرینت روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. تمامی داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری و ...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه کنند.

داوطلبان باید براساس آدرس و زمان تعیین شده روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

اختصاص 1500 میلیارد ریال برای رفع مشکل تغذیه دانشجویان علوم پزشکی

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، سیدکامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منایع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با گرامیداشت روز دانشجو گفت: به منظور حمایت و تکریم از مقام دانشجو و رفع کمبودها و تنگناهای حوزه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مبلغ یاد شده برای اولین بار از محل هدفمندی یارانه ها اختصاص داده شد.

معاون توسعه مدیریت، منایع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری سازمان برنامه بودجه کشور، مبلغ 1500 میلیارد ریال با هدف جبران افزایش هزینه‌های تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر گرفته شده است. این مبلغ براساس تعداد دانشجویان و برآورد میزان نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع و تخصیص داده می‌شود. در سال جاری و در قانون بودجه کشور، برای فعالیت‌های رفاهی و تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی مبلغ 2500 میلیارد ریال اعتبار، مصوب شد که با اضافه‌شدن مبلغ 1500 میلیارد ریال، این رقم معادل 60 درصد حجم این اعتبار را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045397

وب گردی

وب گردی