دانش‌بنیان‌ها برای اجرای سند ملی زیست‌فناوری رقابت می‌کنند

 دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: برای این‌که بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی بهره ببریم باید حمایت‌های مادی و معنوی از آنها را افزایش و توسعه کمی و کیفی آن‌ها را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد با بهره گیری از کلیه ابزارها، امکان افزایش بهره‌وری در امر تولید و تجاری‌سازی صنایع زیست‌فناوری را فراهم کند، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها مشارکت دادن دانش‌بنیان‌های زیستی در اجرایی سازی اهداف سند ملی زیست‌فناوری است.

تدوین اولویت راهبردی و بیان مصادیق عینی بر اساس اسناد بالا دستی و مطالعات آینده‌نگارانه و اعلام رسمی این اولویت‌ها به دستگاه های کشور را پیگیری می‌کنیم.

مصطفی قانعی با اعلام این مطلب، گفت: ستاد در دو محور صنعتی/تولیدی و تقویت بخش خصوصی براساس راهبردهای مطرح شده در سند زیست فناوری، فعالیت می‌کند. در این زمینه تلاش می‌کنیم در کنار جلب کمک‌های بخش دولتی، خصوصی‌ها و دانش‌بنیان‌ها را هم به میدان بیاوریم.

بنا به گفته قانعی، یکی دیگر از طرح‌های این ستاد در این زمینه تعریف طرح‌های کلان ملی است. طرح‌هایی که بتواند نیازهای فناورانه داخلی را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تامین کند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: برای این‌که بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی بهره ببریم باید حمایت‌های مادی و معنوی از آنها را افزایش و توسعه کمی و کیفی آن‌ها را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045409

وب گردی

وب گردی