اولین دوره مدرسه عالی حقوق در هفته پژوهش آغاز می‌شود/ اخذ موافقت اصولی برای راه‌اندازی 18 مدرسه عالی مهارتی

معاون آموزش‌های مهارتی سما دانشگاه آزاد اسلامی از اخذ موافقت اصولی با راه اندازی 18 مدرسه مهارتی خبر داد و گفت: ثبت نام دوره ها در مدرسه عالی حقوق انجام شده و در هفته پژوهش اولین دوره را آغاز خواهیم کرد.

سعید آزادیان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مدارس مهارتی استان تهران گفت: در استان تهران ۲ مدرسه مهارتی با عناوین مدرسه عالی حقوق و مدرسه عالی صنایع خلاق راه اندازی شده است که در حال طی کردن مراحل نهایی آن هستیم. دوره اول مدرسه عالی حقوق دو هفته آینده با هماهنگی‌های انجام شده برگزار خواهد شد و مدرسه عالی صنایع خلاق نیز تا یک ماه آینده افتتاح رسمی خواهد شد.

او با بیان این که پیشنهادات زیادی برای راه اندازی مدارس عالی مهارت وجود دارد اضافه کرد: البته با توجه به این که رویکرد در مدارس عالی مهارتی حل مسائل و نیازهای منطقه‌ای است به همین دلیل به دنبال این نیستیم که با الگوی ذهنی خودمان این مدارس را راه‌اندازی کنیم چرا که طراحی این مدارس بر اساس آمایش سرزمینی و نیازهای منطقه ای است.

معاون آموزش‌های مهارتی سمای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: پیش از این مدرسه عالی مهارتی حقوق راه اندازی شده بود و چندی پیش بحث‌های هماهنگی برای برگزاری دوره نیز انجام شد؛ ثبت نام مدارس عالی صنایع خلاق نیز شروع شده و در آینده نزدیک افتتاح رسمی انجام خواهد شد.

به گفته آزادیان مدرسه عالی حقوق تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و با همکاری معاونت سمای استان تهران راه اندازی شده است.

او با بیان این که مدرسه عالی حقوق دوره‌هایی را در حوزه‌های حقوق کیفری و جزا در قالب‌های مختلف از جمله وکالت و قضاوت برگزار می‌کند، تصریح کرد: مهارت آموزانی که وارد این مدرسه می‌شوند با بخش‌های مختلفی که در یک دادگاه وجود دارد آشنا شده و از ظرفیت این مدارس استفاده می‌کنند تا دانش تخصصی خود را در کنار دانش مهارتی در قالب پرونده‌های واقعی بالا ببرند.

معاون آموزش‌های مهارتی سمای دانشگاه آزاد اسلامی با ذکر مثالی توضیح داد: در این دوره ها کسی که نقش وکیل را دارد باید بتواند یک پرونده واقعی که بدون نام است را مطالعه و موضوع را از زاویه وکالت مطرح کند. در بحث قضاوت نیز باید در بحث بازپرسی در بخش‌های مختلفی که در یک دادگاه واقعی وجود دارد نقشی را انتخاب کرده و با استفاده از ظرفیتی که وجود دارد دانش مهارتی خود را توسعه دهند.

او با تاکید بر این که دوره‌های مدارس عالی حقوق به زودی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: از آن جایی که مدارس عالی مهارت برای اولین بار با این سیاق شکل گرفته باید هماهنگی‌های لازم در داخل و بیرون دانشگاه انجام می‌شد، بنابراین راه اندازی دوره‌ها مقداری به طول انجامید که در حال حاضر این هماهنگی‌ها انجام شده و در مدرسه عالی حقوق ثبت نام دوره‌ها انجام گرفته و به احتمال زیاد در هفته پژوهش اولین دوره را آغاز خواهیم کرد.

آزادیان در بخش دیگری از سخنان خود درباره جزئیات مدرسه عالی صنایع خلاق نیز گفت: در بحث صنایع خلاق فعلا با محوریت پویانمایی موضوعات را جلو می‌بریم؛ در مدارس عالی مهارت به دنبال کوتاه کردن مسیر اشتغال برای جوانان هستیم که می‌توانند از دانش تخصصی نیز بهره‌مند شوند. در بحث مدارس صنایع خلاق با محوریت پویا نمایی و انیمیشن به دنبال این هستیم که دوره‌های کوتاه مدتی را برگزار کنیم تا در قالب این دوره‌ها، مهارت‌های اصلی و پایه را برای این که فردی وارد ساخت آثار پویانمایی شود، توسعه دهیم.

او با بیان اینکه در سه حوزه ظرفیتی هایی در مدارس عالی صنایع خلایق ایجاد کردیم، افزود: بخش اول دوره‌های مهارت آموزی است که دوره‌های کوتاه مدت دراین بخش قرار دارد، در ابن بخش از اساتید خوبی بهره بردیم که مهارت آموز بتواند مهارت اصلی را پیدا کند.

معاون آموزش‌های مهارتی سمای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بخش دوم کارورزی است، در این بخش مهارت آموز بعد از این که دوره کوتاه مدت را طی کرد متناسب با آن می‌تواند وارد دوره های کارورزی شده و پس از کسب مهارت‌های اولیه پروژه‌های ساده را انجام دهد، سومین بخش راه اندازی شده نیز، تولید اثر است.

آزادیان با بیان توضیحات بیشتر در خصوص بخش تولید گفت: در بخش تولید تلاشمان این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت جوان تازه واردی که وارد این مهارت‌ها شده اند و حمایت سازمان‌های مختلف که می‌توانند کارفرمای پروژه ها باشند، آثاری را در قالب پویا نمایی و انیمیشن تولید کنیم، مهارت آموزان در بخش سوم آمادگی کامل پیدا می‌کنند که بعد از دوره به عنوان یک فرد کارآفرین در این حوزه تخصصی وارد شوند و نقش خود را در جامعه هنری ایفا کنند.

او با بیان اینکه در این بخش ظرفیت‌های مختلف را نیز در نظر گرفته ایم، اظهار کرد: دوره‌های مجازی و الکترونیک به این بخش اضافه می‌شود و با نگاه ایجاد عدالت آموزشی در صدد هستیم لزوم نیاز به حضور فیزیکی افراد در مدارس را منتفی کنیم.

آزادیان در پایان گفت: مدرسه صنایع خلاق امسال شروع به کار خواهد کرد و در استان‌های مختلف در حال راه‌اندازی مدارس مهارتی دیگر نیز هستیم؛ به طور مثال راه اندازی مدرسه بازار و سرمایه در قزوین و مشهد پیگیری و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. در حال حاضر موافقت اصولی با راه اندازی 18 مدرسه مهارتی گرفته شده و در مرحله تکمیل روندهای اداری و هماهنگی اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045427

وب گردی

وب گردی