راه غلبه برتحریم، توجه به نخبگان است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با دشمنان و تحریم‌ها هیچ راهی جز اعتماد به نوآوران و نخبگان کشورمان نداریم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت پس از استماع نظرات مسئولان مختلف درباره دستاوردها و مشکلات شرکت های دانش بنیان اظهارداشت: در وهله اول لازم است از امیرحسین قاضی زاده هاشمی و دیگر افرادی که جلسات مرتبط با این موضوع را پیگیری کرده اند، تشکر کنم.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای علمی و دانش بنیانی که در کشور وجود دارند باید مورد توجه قرار گیرند، ادامه داد: رئیس دولت، معاون رئیس جمهور و برخی از وزرا بعضا می گویند که فضای کسب و کارها مشکل دارد که باید از آنان پرسید چه کسی باید این فضا را اصلاح کند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلاتی که در حوزه کسب و کار، تبادلات ارزی، گمرک، مالیات و مجوزهای سرمایه گذاری وجود دارد، مربوط به دولت است و دولت باید این مشکلات را حل کند و می تواند لوایح دوفوریتی به مجلس ارائه کند تا ما این مسائل را در اولویت بررسی خود قرار دهیم.

پزشکیان افزود: ما به بحث هسته ای و موشک ها نگاه ویژه ای داشته ایم و این مسئله باعث شده است که امروز در این زمینه قدرت خود را به دنیا نشان دهیم و در زمینه هایی همچون ICT و دیگر تکنولوژی‌ها هم باید مسئولان کشور به جوانان مملکت اعتماد کنند، چراکه این جوانان می‌توانند باعث پیشرفت مملکت شوند.

وی با اشاره به اینکه هر پیشنهادی که دولت برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه دهد، ما همکاری لازم را با آنان می‌کنیم، اظهارداشت: ما باید به جوانانمان اعتماد کنیم و به آنان میدان دهیم تا بتوانند بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

پزشکیان گفت: لازم است کارگروهی متشکل از کمیسیون های مجلس و همچنین بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصاد، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شود و در این کارگروه مشکلات مربوط به شرکت های دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس افزود: ما برای مقابله با آمریکا و تحریم ها هیچ راهی جز این نداریم که به نوآوران و نخبگان خود توجه کنیم که در این صورت آمریکا، اروپا و هیچ کشور دیگری نمی توانند ما را زمین‌گیر کنند.

وی با بیان اینکه راه نجات مملکت دانش و علم است، خاطرنشان کرد: لازم است که آقای حینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیام ما را به دولت برساند که ما آماده ایم برای بهبود فضای کسب و کار، اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر: 1045430

وب گردی

وب گردی