30 درصد قطعات گوشی اندروید در داخل ساخته می شود/ تأمین 20 درصد بازار موبایل ایران تا سال 1400

مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس با اشاره به تولید گوشی «شاهین دو»، این گوشی را قابل رقابت با گوشی های شرکت های معتبر در این حوزه اعلام کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمید سعیدی مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس، درباره آغاز بکار فعالیت شرکت و مشکلات مربوط به تولید گوشی ایرانی، با اشاره به اینکه شرکت جی ال ایکس از سال 86 در منطقه آزاد اروند کار خود را آغاز کرد، گفت: این شرکت با یک میلیون دلار سرمایه گذاری و با هدف افزایش میزان اشتغال زایی مستقیم و بومی سازی قطعات و نرم افزار گوشی تلفن همراه در خرمشهر راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته در کشور چین صاحب شرکت تولیدی بوده است، افزود: با توجه به تحولات مربوط به آینده گوشی تلفن همراه، بعد از فروش این کارخانه، بخش تحقیق و پژوهش گوشی تلفن همراه را در کشور چین راه اندازی کردم و بعد از اعلام دولت ایران مبنی بر حمایت از تولید گوشی داخلی، تصمیم به سرمایه گذاری در این حوزه گرفتیم.

سعیدی به کاهش تعرفه واردات تلفن همراه و نبود رجیستری آن در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با تغییر مصوبه دولت درباره حمایت از تولید کنندگان گوشی تلفن همراه تعدادی از تولید کنندگان گوشی تلفن همراه از ادامه مسیر بازماندند اما این شرکت با سختی ها و مشکلات فراوان به مسیر خود ادامه داد.

وی به انتخاب منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاری در این حوزه اشاره کرد و افزود: زمانی که برای جذب نیرو فراخوان داده شد بر خلاف تصور، جوانان تحصیلکرده و خوش فکری در شهرهای خرم شهر و آبادان برای فعالیت در این شرکت اعلام آمادگی کردند.

مدیر عامل شرکت تولید کنند گوشی های جی ال ایکس با اشاره به اینکه 70 درصد کارکنان شرکت جی ال ایکس از بانوان این منطقه هستند، تصریح کرد: به دلیل نبود شرایط اشتغال در منطقه و عدم امکان رفت و آمد به مناطق دوردست بیشتر دختران تحصیل کرده در این منطقه امکان اشتغال ندارند.

شرکت جی ال ایکس با تکنولوژی روز دنیا حرکت می کند

مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس به اهمیت تحقیق و پژوهش در این حوزه اشاره کرد و گفت: ما همیشه سعی میکنیم آخرین تحولات این حوزه را در دنیا پیگیری کنیم و از طریق واحد تحقیق و توسعه با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنیم و عقب نمانیم.

وی فعالیت در حوزه نرم افزار گوشی تلفن همراه را یکی دیگر از اقدامات این شرکت عنوان کرد و افزود: با خرید تجهیزات بسیار پیشرفته و نصب سرورهایی در داخل کشور و همکاری دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز توانستیم نخستین پیام رسان داخلی را قبل از ورود تلگرام و واتساپ با عنوان دیالوگ یا گفت و گو راه اندازی کنیم.

سعیدی تصریح کرد: در آن زمان به دلیل آشنا نبودن با موضوع پیام رسان ها از نهادها و سازمان ها مجوزهای مختلفی را دریافت کردیم و آزمایش های متعددی را نیز انجام دادیم و حتی به یک میلیون کاربر که 20 درصد آنها نیز خارجی بودند رسیدیم، ولی به دلیل هزینه بسیار مصرف اینترنت این پیام رسان و مشکلات پیش آمده، دیتا سنترهای این پیام رسان خاموش و کار متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سخت افزار و نرم افزار جز نخستین ها هستیم، افزود: به دلیل مشکلات بسیار ضررهای هنگفتی در این حوزه پرداخت کردیم.

مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس به تولید گوشی های نسل گذشته اشاره کرد و گفت: تا 95 درصد قطعات این گوشی در داخل تولید می شود و در زمانی ماهانه بیش از 100 هزار عدد از این گوشی ها به فروش می رفت.

از هزار و 200 نفر اشتغال به 200 نفر رسیده ایم

وی با اشاره به ورود گوشی های هوشمند و اندروید به بازار، افزود: شرکت جی ال ایکس از نخستین شرکت هایی بود که در کشور وارد حوزه اندروید شد اما به دلیل حجم گسترده تبلیغات شرکت های بزرگ تلفن همراه امکان تبلیغات و معرفی خود را نداشتیم و کسی نمی دانست که ما هم وارد این حوزه شده ایم.

سعیدی با تاکید به اینکه از ابتدای تولید گوشی تلفن همراه اولویت ما ساخت قطعات آن در داخل کشور بود، تصریح کرد: در برخی موارد تولید قطعه داخلی صرفه اقتصادی نداشته اما آن را تولید کردیم و هم اکنون نیز 30 درصد گوشی های هوشمند جی ال ایکس از قطعات داخلی استفاده می شود.

وی افزود: در اوج زمان تولید و فروش گوشی تلفن همراه کارکنان این شرکت به یک هزارو 200 نفر رسید اما هم اکنون با حدود 200 نفر تولید را در این شرکت ادامه می دهیم.

با قرارداد تولید تبلت های کودک از خطر تعطیلی کارخانه جلوگیری شد

مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی تلفن همراه جی ال ایکس به مساعدت وزیر ارتباطات زمانی که شرکت در حال تعطیلی بود اشاره کرد و گفت: در آن زمان شرکت نیاز به معرفی در بازار و سرمایه در گردش داشت که با قرارداد تولید تبلت کودک و انجام این قرارداد، شرکت حیات دوباره ای گرفت و از خطر تعطیلی دور شد.

وی افزود: یکی از معضلات فرهنگی استفاده از کالای داخلی این است که برخی از مردم استفاده از گوشی ایرانی و یا هر کالای دیگری را کسر شخصیت و شان خود می دانند و با اینکه کیفیت کالای ایرانی مناسب است اما از آن استفاده نمی کنند.

سعیدی به تولید گوشی «شاهین دو» به عنوان جدیدترین محصول شرکت جی ال ایکس اشاره کرد و گفت: با تست عملکرد گوشی آریا یک و رفع ایرادات آن، گوشی «شاهین دو» در این شرکت تولید شد که هم از نظر کیفیت به روز است و هم اینکه خانواده ایرانی توان خرید آن را دارد.

سیستم پرداخت موبایلی در شاهین دو تست شده است

وی با اشاره به اینکه گوشی «شاهین دو» با اندروید 9 و تایید شرکت گوگل تولید می شود، افزود: مهم ترین ویژگی این گوشی استفاده از دوربین های با کیفیت بالا است که می تواند از اشیای بسیار کوچک با وضوح بسیار بالا عکسبرداری کند.

مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی تلفن همراه جی ال ایکس، شارژ بی سیم و سیستم پرداخت موبایلی را از دیگر ویژگی های گوشی شاهین دو عنوان کرد و گفت: این سیستم توسط یکی از بانک های کشور تست شده و برای استفاده از آن برای رانندگان تاکسی به عنوان کارت خوان در حال برنامه ریزی هستند.

وی افزود: قطعات مورد استفاده در این گوشی از شرکت هایی تهیه شده که سازندگان بزرگ گوشی در دنیا نیز از این شرکت ها برای تهیه قطعات خود استفاده می کنند و این قطعات از کیفیت بالا و به روزی برخوردار هستند.

سعیدی به معرفی گوشی «شاهین دو» به عنوان یک گوشی ایرانی توسط وزیر ارتباطات اشاره کرد و گفت: از زمانی که این گوشی به عنوان یک تولید ایرانی توسط وزیر ارتباطات معرفی شد، تماس ها و درخواست های بسیاری برای خرید این گوشی به دست ما رسیده است.

مدیر عامل شرکت جی ال ایکس با اشاره به اینکه مراحل آماده سازی خط تولید این گوشی انجام شده است، خبر داد: مراسم رونمایی از گوشی «شاهین دو»، 26 آذرماه در نمایشگاه تلکام تهران برگزار می شود.

وی قیمت گوشی «شاهین دو» را دو میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرد و افزود: یک گوشی خارجی با برند معروف با همین ویژگی ها دو برابر قیمت این گوشی فروخته می شود در صورتی که گوشی ایرانی شاهین دو کیفیت و پشتیبانی بهتری ارائه کرده است.

امکان تولید روزانه 5 تا 15 هزار گوشی «شاهین دو» وجود دارد

مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس از امکان تولید روزانه بین 5 تا 15 هزار گوشی «شاهین دو» خبر داد و تاکید کرد: فقط برای تولید این گوشی در حدود 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و اگر مردم کمک کنند و بازار خوبی برای این گوشی فراهم شود امکان افزایش تولید وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت هایی که در حوزه صادرات انجام شده است، افزود: هم اکنون مشتریانی از جنوب عراق و کردستان عراق برای گوشی های تولیدی ایرانی وجود دارد و استقبال خوبی می شود و مشتریانی از سوریه نیز درخواست داشته اند که در حال انجام کارهای مقدماتی و دریافت مجوزها هستند.

به دلیل هزینه های بالای تبلیغات امکان معرفی خود را نداریم

مدیرعامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس به مشتری این گوشی ها از اروپا نیز اشاره کرد و گفت: این فرد برای بررسی توانایی های شرکت به ایران آمد و از شرکت بازدید کرد اما مشکلات مربوط به لجستیک و مجوزها امکان ارسال گوشی ها را به اروپا را نداد و این نشان می دهد که برخی از گوشی های ما می توانند از نظر قیمت نیز در اروپا جایگاهی داشته باشند.

وی به تبلیغات سنگین برندهای معروف تلفن همراه در کشور اشاره کرد و افزود: ما به عنوان یک شرکت تولیدی امکان هزینه تبلیغاتی بالایی نداریم و صدا و سیما نیز تخفیف هایی برای تبلیغات کالای ایرانی دارد که با منظور همین تخفیف ها ماهیانه باید 3 میلیارد پرداخت کنیم که چنین امکانی وجود ندارد.

سعیدی یکی از مشکلات این شرکت را نبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه درآمد شرکت پایین است و بیشتر صرف هزینه های جاری می شود تمام تلاش ما این است که شرکت به کار خود ادامه دهد و کسانی که هم اکنون مشغول به کار هستند بی کار نشوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو درصد بازار گوشی ایران را تامین می کنند، افزود: برنامه داریم تا سال 1400 بتوانیم این سهم را به 20 درصد در بازار ایران افزایش دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه تولید و فروش گوشی «شاهین دو» می تواند فصل جدیدی در مسیر این شرکت باشد، از مردم خواست با خرید و استفاده از این گوشی ایرانی به اشتغال جوانان این منطقه کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045446

وب گردی

وب گردی