ترویج نوآوری میان دانشجویان سرعت می‌گیرد

معاونت حمایت و ترویج علم و فناوری به تازگی کار خود را در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری آغاز کرده است تا ترویج علم و فناوری و انجام فعالیت‌های نوآورانه در مراکز علمی کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، معاونت حمایت و ترویج علم و فناوری در حال حاضر با دانشگاه‌ شیراز، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده است و به زودی نیز تفاهم‌نامه‌های دیگری با سایر مراکز علمی کشور امضاء می‌کند.

همکاری در راستای برگزاری جشنواره‌های علمی و پژوهشی دانشجویی مانند تزهای سه دقیقه ­ای، نوآوری‌های آموزشی و روش ­های انتقال مفاهیم مبتنی بر سرگرم­ آموزی در این تفاهم‌نامه‌ها دنبال می‌شود.

همچنین تشکیل دبیرخانه ترویج علم در دانشگاه یکی از اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود تا‌ تعیین و تدوین راهکارهای اجرایی بهینه در راستای تحقق سیاست­گذاری‌های علمی نقشه جامع علمی کشور سرعت گیرد.

البته از دیگر اقداماتی که می‌توان به آن اشاره کرد رونق همکاری برای اجرای پروژه‌های مشترک ترویج علم در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی، فارس و کشور است که از نیازهای علمی در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق نشات می‌گیرد.

همچنین همکاری جهت تاسیس مراکز ساخت خلاق، همکاری در راستای برگزاری رویدادهای علمی سرگرم‌آموزی در سطح استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی، فارس و ایجاد موج­های مردمی، تلاش در راستای راه ­اندازی گروه ارتباط با مدارس در دانشگاه‌های اصفهان، تبریز و شیراز، فارس و همکاری در راستای شبکه­ سازی فعالان و موثرین ترویج علم در استان های اصفهان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی، فارس از دیگر اهداف آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045448

وب گردی

وب گردی