بحرین اهمیت راهبردی زیادی برای آمریکا دارد

نماینده دانشجویان بحرین گفت: بحرین از اهمیت راهبردی زیادی برای آمریکا برخوردار است و ناوگان پنجم آمریکا در بحرین حضور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید الحسن الموسوی بحرینی در نشست خبری دانشجویان جبهه مقاومت دانشگاه صدا و‌سیما که امروز سه‌شنبه 19 آذرماه 98 برگزار شد، اظهار کرد: غرب آسیا اهمیت زیادی برای دنیا دارد. نتیجه دخالت کشور‌های استعماری، جدایی بحرین از ایران بود که هرگز فراموش نخواهد شد.

وی افزود: بحرین از اهمیت راهبردی زیادی برای آمریکا برخوردار است، به طور‌ مثال ناوگان پنجم آمریکا در بحرین حضور دارد. چرا کشوری کوچک با جمعیتی کم باید به این اندازه اهمیت داشته باشد؟

الموسوی بحرینی افزود: ناوگان پنجم آمریکا ۱۷ هزار قایق دارد که اکنون به نام او،‌ ام، اس جفیر فعالیت می‌کند. مرکز این پایگاه در سال ۱۹۳۵به دست انگلیس تأسیس شد و‌ بعد از استقلال بحرین، آمریکا تصاحبش کرد.

نماینده دانشجویان بحرین درباره خیزش مردم این کشور گفت: سال ۲۰۰۲ مردم بحرین به دلیل توهین سفیر آمریکا به سمت سفارت این کشور راهپیمایی کردند که منجر به شهادت جوان بحرینی شد.

وی با اشاره به طرح معامله قرن گفت: این طرح عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی را در سه محور معاملات اقتصادی، رسانه و تبلیغات و ترویج بی‌بند‌و‌باری دنبال می‌کند. کنفرانس منامه با عواملی به شکست انجامید که بسیار تأثیرگذار بود.

محمد خشاب نماینده دانشجویان لبنان نیز در نشست خبری نماینده دانشجویان جبهه مقاومت اسلامی گفت: محاصره و تحریم فقر‌ روی محور مقاومت تأثیر ندارد. به رهبر انقلاب ایران می‌گوییم: «تو‌ را در برابر آمریکا و اسرائیل تنها نمی‌گذاریم.» دشمن قصد محاصره ایران را دارد؛ زیرا این کشور مرکز مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ایران، حسین زمان است، گفت: کربلا هرگز تکرار نخواهد شد و‌ برای دفاع از ایران حاضر به مقابله با آمریکا هستیم.

سجاد فخرایی مسئول بسبج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در نشست خبری نماینده دانشجویان جبهه مقاومت گفت: افتخار می‌کنیم در عصر اسلام نفس می‌کشیم و‌ رهرو راه سیدالشهدا (ع) هستیم.

وی ادامه داد: در این راه ابرقدرت‌ها را به زانو در می‌آوریم، در برابر تحربم‌ها و فشارها مقاومت می‌کنیم و تا روز موعود ایستادگی می‌کنیم.

مسئول بسبج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به وحدت مسلمانان اظهار کرد: این وحدت منحر به پیروزی امت مسلمان می‌شود و محور مقاومت را از محدودیت بیرون می‌برد. بسیج طبق بیانات امام خمینی (ره) رسالت ایجاد سپاه اسلام را بر عهده دارد و‌ دست خود را برای انجام این کار به سوی دوستان‌مان دراز می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045462

وب گردی

وب گردی