جامعه و دولت مقصر عملکرد ضعیف مجلس اند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت و عملکرد مجلس خوب نبوده و این برآیند عملکرد دولت و جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی وکیلی در میزگرد سیاسی خزان بهارستان با موضوع بررسی سیاست‌های فعلی مجلس شورای اسلامی در رسیدن به مجلس تراز که به همت بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، امروز سه‌شنبه 19 آذرماه 98 برگزار شد، اظهار کرد: نام‌گذاری این میزگرد نشان‌دهنده خروجی آن است و بهتر بود اسم مناسب‌تری برای این برنامه انتخاب شود. صداقت ایجاب می‌کند درست وضعیت مجلس را تحلیل و بررسی کنیم.

وی ادامه داد: همه افراد با تمام سلایق و گرایش‌های سیاسی اعتقاد داریم وضعیت کشور خوب نیست. وضعیت و عملکرد مجلس خوب نبوده و این برآیند عملکرد دولت و جامعه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح بنزین محصول مجلس هفتم بود که یارانه‌ها مطرح شد، پس نباید تمام مشکلات گرانی و سهمیه‌بندی بنزین را گردن مجلس فعلی انداخت. الیاس نادران، احمد توکلی و پرویز سروری در مجلس هشتم، دولت را از افزایش پلکانی قیمت بنزین منع می‌کنند و نتیجه آن گرانی یکباره بنزین شد.

وکیلی بیان کرد: ساختار انتخاباتی ما مشکل دارد؛ زیرا قوانین انتخاباتی مشکل دارد. کاندیدایی که خوب وعده توخالی بدهد، می‌تواند نماینده مجلس شود. انتخابات در ایران ملی‌گزینی و نخبه‌گزینی نیست؛ بلکه براساس منطقه‌گزینی است. مجلس عوام با نابودی روبرو است؛ اما مجلس خواص، کارش قانون‌گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مالیات بر خانه‌های خالی در دستور مجلس وارد نشده و مجلس فعلی با وجود سه فراکسیون، خنثی عمل کرده است. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیز در مجلس فعالیت خاصی انجام نداده‌اند. مجلس فعلی رنگ جریان سیاسی خاصی ندارد و همین موضوع باعث چنددستگی و عملکرد نامطلوب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045465

وب گردی

وب گردی