وظیفه استادان فقط تدریس نیست/ حل مشکلات جامعه با فعالیت های علمی و عملی دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به رسالت مهم استادان دردانشگاه و جامعه گفت: استادان باید با کار علمی و عملی خود بتواند مشکلات جامعه را حل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بندرعباس، احسان کامرانی در بازدید خود از حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه وظیفه استاد صرف تدریس نیست افزود: استادان باید علاوه بر تدریس بتوانند با کار عملی در حوزه های تخصصی و مرتبط با رشته خود، مشکلات جامعه را تا حد زیادی کاهش دهند.

وی ارتباط گرفتن مدیران گروه با مدیران دستگاههای اجرایی استان و ایجاد تعامل و زمینه همکاری طرفین از مهمترین وظایفی است که باید در دانشگاه عملی شود.

این مسئول نظارت بر حسن اجرای برنامه­ ها و فعالیت­های آموزشی و دوره ­های تخصصی هر دانشکده خواستار شد و اظهار کرد: حرکت در چهارچوب آیین نامه ها و رعایت مقررات تعیین شده از شاخصه هایی است که در دانشگاه مورد تاکید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تربیت دانشجویان متعهد، انقلابی و کارآمد را از دیگر وظایف استادان برشمرد و گفت: استادان باید تلاش کنند تا الگویی مناسب برای نسل جوان جامعه باشد.

کامرانی با بیان اینکه دانشگاه باید با شناخت نقاط قوت استان بتواند یه آن حوزه ورود پیدا کند افزود: راه اندازی رشته های مرتبط با پتانسیل منطقه بویژه حوزه های دریایی در دانشگاه و مشارکت استادان متخصص و مجرب در تکمیل و اجرای طرح های توسعه استان از موارد مهم در دانشگاه است.

وی با ناکید بر رفع مشکلات استادان در دانشگاه عنوان کرد: تسریع در جذب استادان و خارج کردن پرونده آنان از بروکراسی اداری با رعایت قوانین دانشگاه از مواردی است که متولیان آموزش باید به آن عمل کنند.

این مسئول تکریم دانشجویان در دانشگاه خواستار شد و اظهار کرد: تسهیل در روند کار دانشجوبان با حضور یه موقع کارشناسان و مسئولان و پاسخ گو بودن در برابر سوالات آنها از جمله وظایفی است که باید به خوبی صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در این بازدید از کلاس ها، دفتر استادان، دانشکده ها، گروه ها همچنین امکانات و تجهبزات موجود درحوزه آموزش دیدن کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045470

وب گردی

وب گردی