پیشبرد اهداف انقلاب رسالت اصلی بسیج اساتید است

رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج اساتید باید به رسالت خود یعنی پیشبرد اهداف انقلاب در جامعه کمک کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد رشت، سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با اشاره به رسالت بسیج اساتید در دانشگاه‌های آزاد گفت: بسیج اساتید باید به رسالت خود یعنی پیشبرد اهداف انقلاب در جامعه کمک کند.

رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه استادان نباید رسالت خود را فراموش کنند، افزود: اگر همکاران در بسیج اساتید به خاطر منافع خود زیر بار بعضی از حرف‌های مسئولان دانشگاه بروند، نمی‌توانند رسالت خود یعنی احیا فرهنگ انقلاب را انجام دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مدیر در تراز انقلاب اظهار داشت: کسی که خود را مدیر انقلابی می‌داند، باید از نقدهای سازنده استقبال کند و‌ اساتید باید نقدهای خود را بیان و مشکلات جامعه را حل کنند.

رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه جریان سازی باید در دانشگاه اتفاق بیفتد، تصریح کرد: باید در مناسبها و‌ ایام مختلف جریان سازی، دانشجو را از شرایط کشور آگاه کرد، زیرا دانشجویان مشتاق شنیدن واقعیت‌های جامعه هستند.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه تبیین گام دوم در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در مسأله گام دوم انقلاب نباید شعاری عمل کرد و باید در ۶ ماهه اول تبیین مواضع را در این حوزه انجام دهیم به همین دلیل در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور دبیرخانه‌ای در این خصوص راه‌اندازی شده و سعی داریم در دیگر استان‌ها هم این کار را انجام دهیم.

رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد ساختار انقلابی در دانشگاه باید تلاش شود، تصریح کرد: ساختار انقلابی با افراد و تفکر انقلابی ایجاد می‌شود و باید اساتید بسیج هر نقد و صحبتی در این خصوص دارند گفته و مصلحت‌اندیشی را برای ایجاد ساختار انقلابی کنار بگذاریم.

هاشمی تأکید کرد: باید قانون را به رفتار تبدیل کرد به همین دلیل قانون عفاف و حجاب در دانشگاه را به قانون آراستگی تبدیل کردیم، لذا از تمام روسای واحدهای دانشگاه آزاد درخواست دارم قانون را به رفتار تبدیل کنند.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، دکتر هاشمی و هیأت همراه با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با آرمانهای قهرمانان هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

دیدار با خانواده شهید حسین شفائیه از دیگر برنامه های رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی به رشت بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045483

وب گردی

وب گردی