گردش مالی ایران در صنایع خلاق و انیمیشن ۶۰میلیارد تومان است

مشاور علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: گردش مالی صنایع خلاق و انیمیشن در دنیا حدود ۲هزار و ۷۰۰میلیارد دلار است که از این میزان متاسفانه سهم ایران کمتر از یک میلیارد دلار است و درآمد کشورمان از حوزه صنایع خلاق و انیمیشن ۶۰‌میلیارد تومان در سال است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز به‌کار دومین رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) گفت: دومین رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) در راستای شکل‌دهی زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان توسط ستاد معاونت فناوری نرم و هویت‌ساز شکل گرفت؛ همچنین این معاونت به دنبال تثبیت گفتمان علوم و فناوری در جامعه و ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان فعالیت‌های خود را از سال‌های قبل آغاز کرد و در همین راستا موضوع اقتصاد دانش‌بنیان را در تمام بخش‌ها ساری و جاری کرد.

وی از هدف‌گذاری و شکل‌گیری زیست بوم با همکاری دانشگاه و پارک‌ها علم و فناوری خبر داد و افزود: در همین زمینه صندوق سرمایه‌گذاری و مراکز نوآوری و کارخانه نوآوری نیز راه‌اندازی شد و هم‌اکنون حدود ۶‌هزار استارتاپ در کشور فعال است.

کرمی ادامه داد: برای توسعه و اقتصادی کردن انیمیشن در کشور، رویداد رویازی شکل گرفت. هم‌اکنون گردش مالی صنایع خلاق و انیمیشن در دنیا حدود ۲هزار و ۷۰۰میلیارد دلار است که از این میزان متاسفانه سهم ایران کمتر از یک میلیارد دلار است؛ همچنین درآمد کشورمان از حوزه صنایع خلاق و انیمیشن ۶۰ میلیارد تومان در سال است.

وی ادامه داد: رویداد رویازی ۲ به دنبال اقتصادی کردن انیمیشن در کشور است به همین منظور دو موضوع تولید کاراکتر و انیمیشن را در دستور کار خود قرار داده است تا از این طریق با ورود به بازار و تولید بتواند اصول علمی و اقتصادی این حوزه را توسعه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045522

وب گردی

وب گردی