وزیر اماراتی: بحران قطر ادامه دارد

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات به عدم حضور امیر قطر در اجلاس ریاض واکنش نشان داد و گفت که بحران روابط با قطر همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات سه‌شنبه شب(دیشب) به عدم حضور «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض واکنش نشان داد.

قرقاش در حساب توئیتری خود نوشت: «به عقیده من بحران قطر ادامه دارد گرچه معتقدم که هر بحرانی پایانی دارد و راه‌حل‌های صادقانه و پایدار به نفع منطقه وجود دارد.»

وی افزود: «غیبت تمیم بن حمد در اجلاس ریاض به دلیل برداشت غلط مشاوران او از مواضع است، ضرورت درمان ریشه‌ای بحران بین قطر و چهار کشور (عربی) است، اساس راه‌حل است.»

اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز سه‌شنبه(دیروز) در ریاض برگزار شد و با وجود دعوت شاه سعودی از امیر قطر برای شرکت در این اجلاس اما او در اجلاس حضور نیافت و «عبدالله بن خلیفه آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر به نمایندگی از سوی تمیم بن حمد در این اجلاس شرکت کرد.

چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) از خرداد سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود را به بهانه حمایت قطر از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی این کشور بسته‌اند.

کد خبر: 1045543

وب گردی

وب گردی