شیوه نامه اجرایی اعطای پژوهانه به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه‌نامه اجرایی اعطای پژوهانه به اعضای هیئت علمی را به معاونان، روسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی و روسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه‌نامه اجرایی اعطای پژوهانه به اعضای هیئت علمی را به معاونان، روسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی و روسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ کرد.

در بخشی از این شیوه‌نامه آمده است: با عنایت به سیاست‌های کلان دانشگاه در حوزه امور پژوهشی و با هدف تقویت و توانمندسازی فرآیندهای پژوهشی به منظور حل نیازهای کشور فراهم آوردن شرایط مناسب برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف و همچنین هدایت پژوهش‌ها به سمت نوآوری و تحقیقات کاربردی تدوین شیوه نامه اجرایی اعطای پژوهانه به اعضای هیئت علمی در دستور کار پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه قرار گرفته است.

این شیوه نامه در ۱۲ ماده و ۱۴ تبصره با هدف ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام‌های رتبه بندی بین المللی، حرکت در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین، هدایت پژوهش‌ها به سمت تحقیقات کاربردی و مسئله محور، تسریع و تسهیل در فرآیند فعالیت‌های پژوهشی و فناوری اعضای هیئت علمی حمایت از دستاوردهای حاصل از اجرای راهبردها و برنامه‌های تحولی دانشگاه مانند برنامه‌های علمی و نظام پایش آزاد سراهای نوآوری آزاد ابلاغ شده است.

استفاده بهینه از منابع مالی پژوهشی توسط اعضای هیئت علمی بر اساس اعتبار اختصاص یافته، تعیین سرفصل و نظام مند ساختن هزینه کرد اعتبار پژوهانه و تسهیل هزینه کرده اعتبار پژوهانه برای اعضای هیئت علمی از دیگر اهداف ابلاغ این شیوه نامه توسط دکتر طهرانچی است.

رئیس دانشگاه آزاد در بخش دیگری از این شیوه نامه تأکید کرده است: با عنایت به این که حمایت از سرآمدان پژوهشی اعضای هیئت علمی، پیشگام در تولید علم و مجریان تحقیقات کاربردی از اولویت‌های راهبردی دانشگاه است مسئولان محترم دانشگاه باید در حوزه‌های مختلف اهتمام ویژه نسبت به اجرای صحیح، دقیق و به هنگام این شیوه نام کنند.

گفتنی است نظارت بر حسن اجرای این شیوه نامه بر عهده تمام معاونان روسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی، روسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045545

وب گردی

وب گردی